donderdag 24 november 2016

Spanje: Het weer klaart op

Sant Ramon (naast het park)

Hoewel de straat nog nat is van de gevallen regen valt het me meteen op dat het buiten wat aangenamer is. Het is nog steeds fris maar het is al wel een enorm verschil met gisteren. Het afval gaat in de grote container aan de andere kant van de straat, die afvalcontainers staan overal in Spanje dus je afval is nooit een probleem, en de broodjes gaan in de oven.
UntitledUntitled
We gaan weer rijden vandaag. Richting het warmere oosten. Dat de hele dag maar rijden maakt dat er maar weinig te vertellen is en dat ik ook weinig foto’s maak. Onderweg tijdens een pauze staan we naast een brug over een kloof waar het gevallen regenwater zich als een razende stroom een weg er doorheen baant.
Untitled
Verder zijn het vergezichten met zonnige perioden en af en toe een pauze om wat te drinken en de benen te strekken. Het is vreemd om vrij te rijden. Ik mis de WOMO routes met hun punten van interesse en de picknickplaatsen. Nog twee dagen rijden en dan hopen we aan de middellandse zee te zijn.
Untitled
We proberen voor het eerst de pizzasteen in de oven! Het is geen succes. Er moet wat veranderen aan deze opstelling. Ten tweede heb ik ook ernstige twijfel bij de kwaliteit van de goedkope pizza van de Lidl. Die moet ik ook maar wijzigen.
We proberen wat van de Italiaanse langspeelplaat te eten maar de smaak èn tekstuur van de pizza vallen bij geen van ons beiden in de smaak dus verdwijnt de pizza in de berm. Met vallen en opstaan zal ik het wel onder de knie krijgen. Het is nu eenmaal moeilijk om te bakken in de oven zonder een thermometer om je te begeleiden.
Untitled
Tijdens het doorkruizen van een anoniem klein dorp in de voetheuvels van de Pyreneeën zie ik vanuit mijn ooghoek een mooi plaatsje om te slapen. Hoewel we slechts 30 Km/u rijden zijn we er voorbij voordat ik kan reageren. en snelle blik op de gps en met een kleine omweg staan we enkele minuten later op de schitterende plaats voor de nacht.
Ik bekijk de plaats nog een keer van alle kanten en zorg dat ik er zeker van ben dat we niemand in de weg staan.
Geen rommel, geen overlast en niemand in de weg staan is de basis van probleemloos vrij parkeren met de camper. Ik ruik de geur van de houtvuren, een ouderwetse geur, en kom tot de conclusie dat we hier prima staan.
Untitled
Met de restjes uit de koelkast kook ik een gemakkelijke maaltijd. Pasta met broccoli en verse chorizo saucijzen. Het smaakt prima met een flinke schep Parmezaanse kaas.
De wijn smaakt zo goed bij de maaltijd dat ik maar besluit om de fles leeg te maken. Het is tenslotte donderdag en dan neem ik altijd een extra slokje.
De serie Contaiment maakt mijn avond af. Vier afleveringen zelfs! Dan gaan we een beetje aangeschoten slapen. Het is hier stil in het dorp, muisstil.
Copyright/Disclaimer