woensdag 8 februari 2012

Maleisië: Een dag op de kamer

Ipoh, Shangg Hotel (201)

En hoe kan een mooie dag dan toch zo slecht eindigen? Het is me een raadsel en ik vraag me hardop af of ik de vrouwen ooit zal kunnen begrijpen. Een ruzie geheel uit het niets over vroeg opstaan, nu vindt ik zelf acht uur niet écht vroeg, en over het slechte eten dat ze tenslotte zelf heeft besteld.
Wanneer de wekker om acht uur afloopt zet ik eerst een bakje koffie en daarna haal ik mijn MacBook tevoorschijn. Verhalen schrijven en foto's verwerken, het hoort er allemaal bij en ik doe het met plezier. Naast me ligt Lyka te ronken en is zich van de hele wereld niets bewust.
Ik eet een paar boterhammen en een tweede en derde kopje koffie gaan naar binnen. De foto's gaan goed maar Picasa speelt me parten. Op de fotodienst Picasa staan mijn foto's die ik op mijn weblog plaats. En nu werkt het één en ander niet meer en het lijkt er verdacht veel op dat ze de interface weer eens hebben veranderd.
Dan wacht ik wel tot vanavond en kijk of ze misschien een fout hebben gemaakt. Lyka wordt om half twaalf ook wakker en gaat meteen fanatiek de avonturen van haar vriendinnen op Facebook controleren en hier en daar twee woorden of een "I Like" toevoegen. De iPad komt ook weer tevoorschijn om een paar episode's van "Kingdom Rush" te spelen en na een uurtje of twee begint het haar toch ook wel te vervelen.
Wat er zich in de twee tussenliggende uren afspeelt wil ik jullie liever onthouden.
Om vier uur verlaten we in een demonstratief zwijgen de kamer om te gaan lunchen. De trek heeft het toch gewonnen van de trots. Een uur later zijn we weer terug bij af en Facebook neemt over.

Ik voel me zinloos en wil er vanavond toch wel uit om foto's te schieten. Met of zonder Lyka, dat maakt me nu niets meer uit! Zodra ik me aankleed begint er gelukkig weer een gesprek en ze wil toch wel mee. Zo lang op de kamer is toch wel erg saai. En zo vertrekken we voor de tweede avond richting de oude stad waar er opnieuw Taipusam op het programma staat.
Begrijp me niet verkeerd? Het is echt allemaal heel leuk maar drie keer in vier dagen begint me toch wel een beetje te vervelen. Gelukkig kan ik nog wat leuke foto's schieten. De lucht lijkt tussen ons weer een beetje opgeklaard dus kunnen we morgen weer met een schone lei beginnen.

Picasa doet nog steeds moeilijk en uit wanhoop maak ik een Flickr account aan. Het kost me veel moeite en tijd om alles op de rails te krijgen maar de aanhouder wint. Morgen dus de foto's invoegen.
Copyright/Disclaimer