zondag 5 juni 2016

Schotland: Afscheid

Schotland: Afscheid
St Andrews (Craigtoun Meadows Holiday Park), zondag 5 juni 2016

Zonder een kater maar algeheel versuft kruip ik langs de ladder omlaag op zoek naar mijn iPhone die ergens ver weg een geluid maakt. Wat een feest!, denk ik terwijl mijn oog op een slapende Lyka valt. Wat een feest!
Mijn iPhone zit nog in de sporran, het tasje dat je op de Schotse kilt draagt. De batterij  moet alweer worden opgeladen dus mijn MacBook gaat meteen aan. Ik wil de foto’s van gisteren bekijken. Het was een mooie dag en ik moet glimlachen wanneer ik mijn kilt op de bank zie liggen. Terwijl de laptop opstart ruim ik alvast mijn kilt goed op zodat ik hem op een veilige plaats kan wegleggen. Deze reis heb ik hem waarschijnlijk nog maar een keer nodig.
De foto’s zijn verrassend, de koffie opwekkend en lichaamsenergie opladend. Het leven in de camper is tot nu toe een mooi leven. Vandaag is het alweer de twaalfde dag dat we met de camper onderweg zijn. Twaalf mooie drukke dagen. Het is als in mijn beste tijd van het reizen. Wat we pas enkele dagen geleden hebben meegemaakt en gedaan lijkt wel weken achter ons te liggen. Ook Lyka heeft de smaak te pakken! Zelf zou ik zo voor eeuwig onderweg kunnen zijn.
Dit weekend in St Andrews heeft wel een aanslag op ons budget gedaan maar was wel de moeite waard. Later deze reis zal ons uitgaven patroon wel veranderen waardoor de gemiddelden die ik voor ogen heb worden gehaald. Tijdens deze eerste reis houd ik een boekhouding bij over ons uitgavenpatroon en om bepaalde kosten te kunnen identificeren. Deze kostenberekeningen kunnen we dan later weer voor andere reizen gebruiken. Hoewel we 100% zeker niet zullen bezuinigen op leuke zaken.

Na het officiële feest van gisteren is er vanmiddag in de stad ook nog een soort onofficieel feest in een kleine kroeg met live muziek. Dit wordt voor ons dus voorlopig de laatste keer dat we in de kroeg komen. We hebben voldoende alcohol genuttigd voor de komende weken!

Het was weer een ongelofelijke gezellige middag. Helaas moest er ook afscheid worden genomen. Dat kan nu eenmaal niet anders. Er zijn nieuwe vrienden gemaakt, Vrienden die je misschien, of bèter waarschijnlijk, nooit meer zal zien.

Om half elf sta ik nog te koken voor ons twee. Een Pepper Steak met gebakken aardappelen. We zijn zo moe dat ik niet eens meer twintig minuten tv kan kijken! St Andrews zit er voor nu op, later komen we hier nog een keer terug.
Copyright/Disclaimer