woensdag 15 juni 2011

Indonesië: De eerste rustdag

Yogyakarta (Perwita Sari Hotel (210))

Na één en twintig dagen op reis is het tijd om te rusten! We hebben al enorm veel gezien en meegemaakt en af en toe krijg ik het gevoel dat ik het niet meer in me kan opnemen. Het Perwita Sari Hotel is de perfecte locatie om een dagje rustig aan te doen. Koud bier beneden, voor Rp. 20.000 (€ 1,63) een grote fles Bintang, en een goed restaurant tegenover. Vandaag zouden we misschien rond de 350 meter afleggen en dat is inclusief het toiletbezoek! Ik was al om zes uur wakker maar kroop nog een half uurtje tegen Lyka aan. Daarna was het wachten tot mijn engeltje verscheen en we het ontbijt konden bestellen.

Na het ontbijt was het tijd om te plonzen! Snel de zwembroek en bikini aan en in het vanochtend gereinigde zwembad duiken.

Van al dat plonzen wordt je natuurlijk zo hongerig als een paard en ook mijn hersenen waren aan brandstof toe omdat ik een flink stuk geschreven had en ook honderden foto’s waren nu verwerkt. Het “Via Via Restaurant” ligt tegenover het “Perwita Sari Hotel” en serveert elke dag een andere Indonesische specialiteit. Tofu, kip of vis is verwerkt in de drie gerechten. Vooral de prijzen zijn zeer aantrekkelijk! Tussen de Rp. 20.000 en Rp. 25.000 (€ 1,63 - € 2,04). Lyka ging voor de garnalen kerrie terwijl ik de kip probeerde.

En het eten was perfect! Maar het is wel zo dat ik mijn smaak begin te verliezen wegens een opkomende verkoudheid! Terug aan het schrijven en een koud biertje aan mijn zijde om de hersenen wat losser te maken.

De dag vloog om en vanavond zouden we onszelf eens flink verwennen met wat westers eten. Bruchetta vooraf gevolgd door een beef steak en lamskoteletjes. En dat was lekker!

De band speelde opnieuw deuntjes van de Beatles en het was een afsluiting van een fantastische rustdag. Morgen gaan we weer actief doen want we zijn hier niet om uit te rusten. Dat doen we over twee weken wel weer als we in Thailand zijn.
Copyright/Disclaimer