zondag 31 januari 2010

Nieuw Zeeland, de beste show van moeder aarde

Milford Sound (Milford Sound Lodge), 31 januari 2010

Vandaag was ik alweer vroeg wakker. Deze keer van de vreemde geluiden buiten. Ik weet niet wat het was maar het alarmeerde me wel en daarna heb ik niet echt meer geslapen.
Er lagen honderdveertig kilometer voor de boeg toen ik met mijn beker koffie en eieren met spek op brood in mij auto stapte. Ik ben ook een beetje verward en ik weet niet echt hoe het nu verder moet. We zien wel!

Vandaag stond “Milford Sound” op de agenda en de aankomsttijd in combinatie met het weer zouden bepalen of ik vanmiddag of morgenvroeg de cruise op de fjord zou gaan maken.
De rit naar mijn bestemming was adembenemend mooi en met elke kilometer die onder de wielen doorgleed verdwenen er meer wolken. Ik ben echt overal gestopt waar het mooi was of waar een bruin bord aangaf dat er wat te zien was.

Na ruim vier uur rijden boekte ik de “nature cruise” van vier uur. Deze was nz$ 6,- duurder maar was wel een uur langer. De anderhalf uur die ik moest wachten gebruikte ik om te zien wat er verder in Nieuw Zeeland moest gaan gebeuren. Afstanden werden berekend en hostels werden afgewogen. In mijn planning was ik alweer een weekje verder en ik verwacht geen problemen meer.

De cruise was in één woord “FANTASTISCH”, ik kan het moeilijk in woorden beschrijven en daarom moeten de foto’s maar weer jullie fantasie prikkelen.

En na deze mooie dag ging ik nog even wokken en spoelde alles weg met witte wijn!

En zoals jullie kunnen zien eet ik gezond en ik kom niets tekort.
Copyright/Disclaimer