maandag 1 februari 2010

Nieuw Zeeland, het roer gaat volledig om

Queenstown , 1 februari 2010

Als je de hele dag alleen in een auto zit heb je voldoende tijd om na te denken. Gisteren was het al gaan broeden en vandaag zou het nieuwe plan uitkomen.

Vanaf vandaag ga ik gewoon rijden en zoek elke avond een slaapplaats, mocht ik het nodig vinden om ergens langer te blijven dan kan dat gemakkelijk. Ik heb wel de veerboot van 17 februari terug gebracht naar 12 februari, zo heb ik vijf dagen meer op het Noord-Eiland. Tot de twaalfde moet ik me wel kunnen vermaken.
Mijn doel voor vandaag was Queenstown, “Adrenaline City”. Hier draait alles om Bungy Jumpen, Parachutespringen, Jetboating en nog meer van die hyperactieve zaken. Niet iets waar ik me nog mee bezig hou! Zeker niet als je de prijzen leest die variëren van € 125,- tot € 500,- per activiteit. Ik hou me liever bezig met rustigere zaken zoals het drinken van een glas bier of witte wijn en een goed gesprek.

Dat goede gesprek kwam toen Alex weer arriveerde, ik heb Alex ontmoet op de boot in Milford Sound”, en we samen naar de keuken gingen om te koken en te eten. Een mooi Aziatisch meisje vroeg om een spatel en zo raakten we in gesprek. Zij kwam uit Taiwan en het bleek dat ze aan de zelfde universiteit in Boston had gestudeerd als Alex. Ze hadden zelfs gemeenschappelijke vrienden! De bordjes waren aan het einde van het gesprek leeg en ook in de fles wijn zat heel weinig meer.

Weer een mooie dag voorbij!
Copyright/Disclaimer