donderdag 11 februari 2010

Nieuw Zeeland, regen

Napier (YHA Napier hostel), 11 februari 2010

Vandaag was nog saaier dan gisteren. Gelukkig had ik weer een nachtje alleen kunnen slapen, het is nu eenmaal zo dat de meeste rugzakartiesten een paar dollar proberen uit te sparen en dat betekend voor mij dat ik vaak voor een paar dollar per nacht meer een eigen kamer heb. Maar je moet een beetje geluk hebben!

De regen daalde gestaag neer toen ik om half negen de gordijnen open schoof. En dat was balen! Het weerbericht voor mijn bestemming zag er ook niet erg best uit en zo moest ik improviseren. Het moeilijkste van vandaag was weer mijn besluiteloosheid die ik lang niet meer gezien had.
Uiteindelijk werd het dus toch Napier en niet Wanganui. Het landschap in de regen en de stille wegen putten me langzaam uit. Het concentreren en links rijden in het slechte weer zijn heel vermoeiend. Ik was blij dat ik op de plaats van bestemming was. Maar niet voor lang! Er is een groot concert dit weekend in Napier en alle accommodatie is volledig volgeboekt. Jammer dus, maar morgen moet ik weer verder en ik heb gekozen voor Taupo.

Gelukkig brak aan het einde van de middag de zon nog door en kon ik een stukje gaan wandelen en wat boodschappen doen. Een paar biertjes aan het einde van de middag en mijn dag zat er weer op.

Rustig aan Kuijntjes! Het einde komt vanzelf.
Copyright/Disclaimer