zondag 14 februari 2010

Nieuw Zeeland, een dodenstad?

Tauranga (YHA Tauranga), 14 februari 2010

Van goede witte wijn krijg je geen kater! Dus vanochtend stond ik om acht uur weer fris naast mijn bed. Een eerste blik uit het keukenraam en ik was aangenaam verrast door het uitzicht. De twee vulkanen op een rij boven het blauwe water van Lake Taupo.

Dat werd dus omrijden om mooie foto’s te maken. Mijn ontbijt ging sneller naar binnen dan normaal en nadat ik van Lorry afscheid had genomen ging ik op pad. Ik had niet eens de moeite genomen om mijn bed af te halen want daar was er toch een schoonmaker voor? Ik had niet echt het gevoel dat ze me goed hadden verzorgd en daarom vond ik van mijn kant, en dat komt heel weinig voor, dat ik ook niets terug hoefde te doen.

Natuurlijk was het weer een mooie rit en de wolken bleven weg totdat ik afscheid had genomen van Mt. Ruapehu.

Bij aankomst in de “YHA Tauranga” werd ik begroet door Mark, een Hollandse jongen die voor een jaar in Nieuw Zeeland blijft en nu een mooie job heeft gevonden. Allemaal heel vriendelijk en gemoedelijk. Hij is uit het juiste hout gesneden om een hostel te runnen. Kamer nummer 1 wordt vannacht gedeeld met twee Schotse meiden.
De korte wandeling door het centrum van vertelde me opnieuw hetzelfde verhaal. Dit is een stad met 110.000 inwoners en op zondagmiddag om vier uur is alles behalve de Burger King en de bioscoop gesloten. Dat wordt dus weer een avond in de keuken met een fles witte wijn.
Het grappigste was nog dat die Schotse meiden opperden dat ze net zo goed thuis hadden kunnen blijven.
“It’s just like Scotland!”, riepen ze in koor.
Ze moeten nog wel naar het Zuid-Eiland maar voor wat ze tot nu toe gezien hebben gaat die vlieger wel op!
Copyright/Disclaimer