zaterdag 27 februari 2010

Australië, een avondje Australische volkssport

Brisbane (Bunk Backpackers), 27 februari 2010

Ik had bijzonder goed geslapen en gedroomd. Met een glimlach op mijn gezicht werd ik wakker en ik maakte me op voor de tweede opwindende dag in Brisbane. Deze zou wel van een ander cultureel gehalte zijn maar al was hij maar half zo goed als gisteren met Cynthia dan zou ik al tevreden zijn.

Vandaag zou ik weer een oude bekende ontmoeten en deze keer in de vorm van een drinkmaat uit Pattaya. Greg is een rechtdoorzee persoonlijkheid met de “Southern Cross” op zijn hart. Helaas moest hij vandaag overwerken en ik moest mezelf tot een uur of half vier zelf bezig houden. De stad had ik al in de afgelopen dagen verkend en ik kwam niet verder dan rondhangen afgewisseld met goede koffie’s en eten. Ik bestudeerde de bevolking van Queensland en werd af en toe getrakteerd op een circusvoorstelling. Het is onmogelijk te beschrijven wat ik zo op een middag aan tatoeages, piercings, vreemde haardrachten en kleding heb gezien.

Om vier uur toosten we het eerst op een mooie avond. Het was goed om Greg weer te zien en hij had kaarten voor een Rugby Union wedstrijd geregeld. De Queensland Reds tegen de Auckland Blues. Na een paar pinten gingen we met de bus op pad en het weer was er ondertussen niet beter op geworden. Zoveel regen heb ik heel lang niet op mijn reizen gezien. Onze zitplaatsen waren niet overdekt dus we bleven maar onder de hoofdtribune staan.

Ik at mijn eerste vleespastei van deze reis en genoot van de wedstrijd. Natuurlijk gingen we na afloop de stad in om nog een paar biertjes te drinken. Een vreemde ervaring was het drinken van een pint water als de barkeeper denkt dat je dronken bent! Ja een pint water! Je dorst is dan wel een hoop minder maar het werkt wel!

Het werd later dan gepland en ik was bang voor morgen. De trein vertrekt om 06:30 uur en als ik er niet ben dan is mijn ticket verlopen. Mijn laatste foto is van half twaalf dus misschien zal het allemaal nog wel meevallen.
Copyright/Disclaimer