donderdag 25 februari 2010

Australië, Urban Trekking

Brisbane (Bunk Backpackers), 25 februari 2010

Van negen tot zes als een os geslapen, wat een nacht zeg! Ik heb alleen pijn in mijn heupen van het met dik plastic overtrokken matras. Gelukkig zweet ik niet zo bij de 23 graden Celsius van de airconditioning.
Vandaag ging ik na het ontbijt op pad in Brisbane, en zoals de titel al zegt is ook deze stad gebouwd op heuvels. Na mijn verblijf in de heuvels van Auckland ben ik nu aangekomen in de heuvels van Brisbane. Ik heb dan misschien weinig echte wandeltochten in de natuur gemaakt maar de heuvels in deze steden zijn ook echte kuitenbijters. Het is de enige dag die ik alleen ben in Brisbane! Ik heb contact kunnen leggen met twee vrienden die ik in verschillende werelden heb ontmoet. Morgen en overmorgen ga ik ze één voor één ontmoeten.

Na de middag was er nog steeds geen bericht van Cynthia en ik werd bang dat er misschien wat was misgegaan. Ik besliste om nog maar wat langer af te wachten en eerst het transportcentrum van “Roma Street” te gaan bezoeken. Op zondagochtend vertrekt mijn trein om 06:30 van perron twee en op zo’n vroeg tijdstip is het goed om van te voren te onderzoeken hoe de steel in de vork steekt. De lange omweg naar het station voerde me door een mooi park met aangelegde tuinen die steeds een ander onderwerp hadden. De hoeveelheid “Water Dragons” en “Ibissen” was enorm! Ze leven hier gewoon midden in de stad.

Nog steeds geen nieuws en na een goede kop koffie met een saucijzenbroodje, jaja die hebben ze hier ook ;), ging ik naar het “Queensland Museum”. Gratis toegang en het was er dus erg druk. Veel spelende schoolkinderen en een paar verdwaalde toeristen inclusief mezelf. Er was een redelijk interessante tentoonstelling. Natuurlijk waren de oude auto’s en motoren mijn favoriete.

16:00 uur. Nog steeds geen nieuws en het werd tijd om te beslissen! Ik nam het onzekere voor het zekere en boekte de veerboot en de bus voor morgen naar het “Tangalooma Resort”. Ik hoopte stilletjes dat het allemaal goed zou komen maar deze zekerheid had ik natuurlijk niet. Mocht er iets verkeerd gaan dan boekte ik gewoon een extra excursie voor de middag en maakte het mooiste van de dag.
Nog voordat ik in het hostel terugkeerde kreeg ik het verlossende telefoontje van Cynthia! Alles was geregeld en ze zou me aan de pier van de veerboot komen ophalen. Met een veel beter gevoel ga ik morgen dus op stap naar een tropisch eiland, helaas staat de weersverwachting op regen maar ik hoop op beter weer.
Copyright/Disclaimer