zondag 7 februari 2010

Nieuw Zeeland, elke stad is een dorp

Westport (Bazil's Backpackers YHA), 7 februari 2010

Onderweg nam ik een afslag naar een verlaten goudzoekers nederzetting. Alleen de weg er naar toe was al erg opwindend. De weg was zo smal dat ik op een bepaald moment doodsbang was dat er tegenliggers zouden komen. De afgrond was zo diep dat ik de bodem niet kon zien.

Maar voordat ik het stadje bereikte bezocht ik nog een verlaten school. En dit had iets engs, het was net of de kinderen en vijftig jaar geleden zo waren opgestaan en weggelopen. De tijd had hier stilgestaan.

Deze stad is ook niet meer dan een flink Nederlands dorp. Nieuw Zeeland, het Zuid-Eiland, is leeg. Er zijn gewoon te weinig mensen.

De Kiwi Expierence is gearriveerd. Alles is druk behalve mijn kamer, met zijn drieën is het goed slapen! Zeker na een fles wijn. Ik weet het gewoon niet meer. Rustig rijden en je tijd uitzitten.
Copyright/Disclaimer