donderdag 18 februari 2010

Nieuw Zeeland, Mist!

Kaitaia (Mainstreet Lodge), 18 februari 2010

Wat kan het weer snel veranderen in Nieuw Zeeland!

Gisteren was het een schitterende dan en vandaag was het een donkere depressieve dag! Een dikke mistdeken lag over het landschap en het zag er niet naar uit dat die snel zou verdwijnen. En ik had gelijk, het langste gedeelte van vandaag reed ik alleen door de mist. Er is normaal gesproken al heel weinig verkeer maar de mist verstrekt dit gevoel alleen maar.

Ergens halverwege de rit opende de lucht zich en liet de zon zich voor een paar korte momenten zien. Het was op een plaats waar de jaarlijkse veemarkt werd gehouden. Een korte stop was welkom om dit unieke schouwspel voor altijd vast te leggen.

Later, op weg naar Cape Reigna kwam de mist weer opzetten en op bijna het noordelijkste puntje van het Noord-Eiland stond ik opnieuw in de mist te staren. Er was dus helemaal niets te zien.
En dat was het dan! Dat was het virtuele einde van mijn reis in Nieuw Zeeland. Vanaf dit punt zou ik naar het zuiden reizen en morgenavond slaap ik weer in Auckland. Een beetje opruimen, nog wat kleine dingen kopen en relaxen. En dan naar Australië voor wat vakantie.
Het hostel met de gemakkelijke naam “Mainstreet Lodge” was gelukkig een pareltje. Mooie vijfpersoonsdorms waar ik met twee anderen sliep. Ik liet me de gebakken rijst met lamsvlees goed smaken en mijn etenswaren zijn nu ook bijna allemaal op. Het was nu nog één keer verkassen in Nieuw Zeeland.
Copyright/Disclaimer