woensdag 13 januari 2010

Australië, in transit!

Sydney, 13 januari 2010

De eerste dag onderweg zit er op! De vlucht met de Airbus A380 is minder spectaculair dan je zou willen geloven. Het is lijkt eigenlijk op een Boeing 777 met nog een vliegtuig er boven op. Ik was natuurlijk erg vermoeid toen we uit Singapore vertrokken. De drie uur die je onderweg verliest door het tijdsverschil maken het opnieuw een korte nacht. Een paar keer ben ik weggezakt maar van echt slapen is er weinig gekomen.
Het krijgen van een boarding pass voor mijn laatste vlucht van Sydney naar Auckland bleek een groter probleem dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Eerst deed de computer het niet en daarna werd me de hemd van mijn lijf af gevraagd. Ik moest alles zwart op wit overleggen en nadat het allemaal gecontroleerd was kon ik het doen met de mededeling dat mijn boarding pass bij de gate, die ook nog niet bekend was, klaar zou liggen. Vol goede moed liep ik ruim een uur later de vertrekhal binnen. Ik was allang blij dat de spelfout in mijn achternaam onopgemerkt was gebleven.
Het eerste wat me in Sydney overviel was de enorme hoeveelheid blanke mensen. Na zo’n lange tijd in Azië valt dit meteen op. Ook de prijzen op de luchthaven van Sydney behoren waarschijnlijk tot de hoogste in de wereld. Het lijkt hier veel duurder dan op veel plaatsen waar ik het afgelopen jaar geweest ben. Dat belooft nog wat voor de laatste drie weken van deze trip.
Met een uitzicht op de skyline van Sydney op de achtergrond zit ik nu knikkebollend te wachten op mijn vlucht naar Auckland. Ik denk dat ik tijdens de drie uur durende vlucht mijn ogen nog wel even dicht knijp. Hoewel? Ik verlies weer twee uur tijdens de vlucht en ik moet er natuurlijk wel voor zorgen dat ik vanavond goed slaap. Morgen is het tenslotte de eerste échte dag van mijn reis naar Nieuw Zeeland.
Copyright/Disclaimer