dinsdag 26 januari 2010

Nieuw Zeeland, leven in de brouwerij

Dunedin (Chalet Backpackers), 26 januari 2010

Toen ik vanochtend wakker werd had ik weinig zin om ook maar iets te gaan doen! Een bestemming als Nieuw Zeeland maakt me nog luier dan ik al ben. (Voordat één van jullie dat opmerkt!) Er is gewoon heel weinig te doen. Althans voor een persoon zoals ik in elkaar zit.

Het belangrijkste voor vandaag was een paar ogen op de band van mijn tas laten maken, zodat ik mijn GPS daar kon ophangen. John Wessels, met Hollands bloed in de aderen, hielp me perfect en toen ik naar de prijs informeerde kreeg ik alleen maar een brede glimlach te zien.
“Bedankt John!”

De dag was lang maar beperkt! Ten eerste was het oude treinstation mooier dan de trein en de prijs van de trein was te hoog om nog een ritje met die trein te maken. Ten tweede heb ik nu echt genoeg van Maori ontmoetingshuizen en oorlogskano’s en ten derde de tentoonstelling over dinosaurus eieren was erg interessant maar viel ook een klein beetje tegen.


Het hoogtepunt van de dag was een bezoek aan de Speights Brouwerij in Dunedin. Natuurlijk heb ik het allemaal al een keer gezien. Maar al het oude koper en de enthousiaste gids, Jason, maakte het alleen maar beter. En bij het proeven aan het einde van de tour was er geen limiet aan de gedronken biertjes. Er was een mooie verzameling verschillende biertjes, ales, op tap. Natuurlijk heb ik de meeste geprobeerd en de donkere ale was de lekkerste.

En zo kwam mijn dag aan een einde met een lamskerrie en een fles witte wijn. Het leven is hard maar mooi!
Morgen ga ik echt de wildernis in. Stille dorpen aan het water omringt door bergen. Lekker eten en uitrusten.
Copyright/Disclaimer