zondag 10 november 2013

Thailand: Het is al fris in de ochtend

Si Saket (Bij Jan thuis)

Het is nog steeds vreemd weer wanneer ik om half acht op sta maar van de verwachtte regen, die het gevolg is van een tyfoon, is weinig te bekennen.

Het is wel wat frisjes wanneer ik me, met de koffie en de laptop, op de veranda voor het huis neervlij. Voor een moment denk ik nog om mijn fleece te gaan halen maar dat zou voor de buren van Jan toch wel een heel vreemd gezicht zijn! Gisteren was het een rustige en kleurloze dag. Heerlijk geluierd en afgesloten op de markt met een Thaise maaltijd en wat Thaise bieren en vandaag staat er ook niet zo heel veel op het programma. Ik wil nog even langs de Big C voor een waterdichte tas en ik moet op zoek naar een grote plastic zak voor in het geval dat ik toch veel regen te verwerken krijg.
Nog voordat we op weg gaan voor het eenvoudige ontbijt maak ik een plan over welke wegen ik ga rijden. De komende twaalf etappes zijn ruim 2400 Km bij elkaar. Een schitterend vooruitzicht wanneer het weer een beetje wil meewerken.

Groen is gereden, paars is de geplande route

Ik heb gevonden wat ik zoek bij de Big C en ook besloten dat ik morgen weer verder ga. Tenzij het echt met bakken uit de hemel komt. Ik heb een relatief gemakkelijke eerste route uitgezet die me voor twee uur in de middag weer bij een slaapplaats moet brengen. Mocht het onverhoopt toch gaan regenen dan stop ik gewoon bij de eerste gelegenheid die zich aanbied.
Ik hou de weerkaarten goed in de gaten en die worden steeds positiever voor me. De tyfoon geselt Hainan eiland in de zuid-Chinese zee en dat is ver genoeg weg. Hoewel de lucht er vandaag dreigend uit zag is er geen enkele druppel water gevallen en dat is een goed voorteken. Het avondeten is weer Europees want dat kan nu wel een paar avonden duren.

De varkenskarbonade smaakt me goed en voldaan gaan we naar huis waar we de zinderende finale van het MotoGP seizoen bekijken. Na een super spannende race wordt Marc Marquez gekroond tot de jongste wereldkampioen aller tijden in de koningsklasse van de motorsport. Verdient maar niet onbesproken! Ik kan haast niet wachten tot het seizoen 2014 weer begint!

En dan zoek ik mijn sofa op. Ik ben moe en wil ook fris zijn voor morgenochtend wanneer ik weer op de motor stap. Ik heb drie hele mooie en leuke dagen gehad bij Jan en ik moet weer verder. Er zijn plannen, maar daar kan ik op elk gewenst moment vanaf stappen.

Pattaya - Chantaburi - Watthana Nakhon - Buriram - Bua Yai - Surin - Si Saket 836+161= 997 Km

Copyright/Disclaimer