zaterdag 23 november 2013

Thailand: Een zaterdag in Nan

Nan (Srinual Lodge (104)

Opnieuw is de zaterdag een rustdag, net als vorige week in Nong Khai! Die onverwachtte 354 kilometers van gisteren hebben me gesloopt. Ook dit hotel is zo aangenaam dat ik maar heb besloten om hier een nachtje langer te blijven om weer bij te werken aan mijn foto’s en verhalen.

Vanzelfsprekend vindt ik het toch wel een beetje jammer dat Nick is verder gereden maar ik vraag me tegelijkertijd ook af of hij naar het noorden òf naar huis is gereden. Een ding is wel zeker! Hij had zeker geen tweede nacht hier doorgebracht voor de prijs van 560 baht per nacht.
Ik ben om zeven uur al wakker en gebruik de tijd om de foto’s van de laatste dagen te verwerken. Dat wordt namelijk veel werk wanneer je eenmaal achterop bent geraakt!

Een stevig ontbijt als brunch en terug naar het hotel om te rusten en te lezen. Nadat ik twee verhalen heb geschreven wordt het weer tijd om nieuwe mensen te ontmoeten en een biertje te drinken bij Tony’s Place.

Maar ik heb ook eens even een kaartje afgedrukt van wat ik al heb gereden, in het groen, en wat ik verder van plan ben om te gaan doen, paars. Maar die plannen kunnen natuurlijk op elk moment onderweg weer gewijzigd worden!
Een heerlijke avond met nieuwe mensen, een Thanksgiving viering en een bord met de restjes voor mij.

Tony weet genoeg van de wereld en van Thailand en blijkt een bijzonder goede gastheer te zijn. Wanneer mijn kijkglas bijna gevuld is brengt hij me op de motor terug naar het hotel.
Nan is een heerlijke plaats waar ik zeker nog wel eens een paar nachttjes wil terugkomen!

Tony en Jielus

Pattaya - Chantaburi - Watthana Nakhon - Buriram - Bua Yai - Surin - Si Saket - Khong Chiam - rond Khong Chiam - Mukdahan - Ban Phaeng - Nong Khai - Loei - Bua Yai - Lom Sak -  Ban Khok - Nan  3.253 + 354 = 3.607 Km

Copyright/Disclaimer