vrijdag 28 mei 2010

Taiwan, regen!

Tainan (Good Ground Hotel)

Ik moet eerst beginnen met het vermelden hoe vriendelijk de mensen in het “Good Ground Hotel” zijn. Het is er niet echt druk maar ze lopen de zolen van hun schoenen om het ons naar onze zin te maken. de klant is hier nog duidelijk koning.
Het ontbijt is Chinees en er wordt ook nog wat geregeld zodat die twee witneuzen ook wat kunnen eten. Na het ontbijt regende nog steeds en ik ging naar boven om wat aan de kabel te internetten en Tettje bleef beneden op het draadloze gebeuren. We wisten dat we dit weer konden verwachten rond deze tijd in Taiwan. Achteraf is het toch nog wel allemaal meegevallen en een ochtend of middag regen geeft je wat tijd om uit te rusten en mijn foto’s en verhalen bij te werken.
Dat neemt niet weg dat we toch wel weer blij zijn als het droog wordt en wij weer op pad kunnen gaan. Met de laatste druppels die nog uit de hemel vielen gingen we op de “Confusius Temple” af die maar net om de hoek van het hotel ligt. De oplettende bezoeker weet dat “Confusius” voor soberheid staat en deze tempel was natuurlijk ook in die stijl ingericht. Aan beide zijden de namen van zijn beste leerlingen enz. enz.
Het aantal tempels dat we op deze reis bezocht hebben ligt ver boven het gemiddelde van de andere reizen en ook wij doen erg onze best om de aandacht voor de tempels hoog te houden. Het zou té gemakkelijk zijn om de tempels verder maar links te laten liggen en je interesse op andere gebieden te richten.
Over de meeste tempels kan ik ook maar weinig vertellen, ik zou de droge feiten kunnen opsommen maar ik verkies dat jullie zelf maar gaan Googelen om meer te weten te komen over de plaatsen die we hebben gezocht.
‘Één foto zegt meer dan duizend woorden!’






Na het bezoek gingen we een steeg in waar we eigenlijk niet konden vinden waar het bruine bord naar verwees. Ik vond wel een mooi bord gebakken noedels!

Ondertussen was het ook weer begonnen lichtjes te regenen en ik voelde me zwakker en zwakker worden. Nee, ik ben niet in orde! De lucht werd egaal grijs en duidde op meer regen. We slenterden terug naar het hotel en ik kroop in bed. Twee Nerofen, een wollen T-shirt en een fleece. Welterusten om half twee in de middag.
Na een uurtje of drie kwam Tettje polshoogte nemen en ik was weer een beetje opgeknapt. Ik hoefde me niet te dwingen om te eten want ik had weer trek als een paard. Er werd wel wat minder bier genuttigd en ik ging weer vroeg tussen de lakens. Twee Nerofen en de oordoppen in.

Ik hoop dat ik over een paar dagen weer de oude ben.
Copyright/Disclaimer