maandag 7 maart 2011

Thailand: Morgen eindelijk weer op pad!

Pattaya (Boxing Roo (8))

Met de onderbreking in Bangkok niet meegeteld ben ik alweer 42 dagen in Pattaya. Niet dat het me echt tegen gaat staan maar ik ben er wel klaar voor om weer wat anders te gaan ervaren. Natuurlijk zijn de afgelopen vier maanden met Lyka wel heel anders geweest dan ik gewend was.

Nu gaat ze voor de eerste keer écht mee op pad! Natuurlijk was het weekend in Bangkok ook anders maar nu gaat ze met m’n rode Cerrotorre rugzak afgeladen mee. Het zal voor haar ook een hele andere ervaring zijn dan ze gewend is. Maar we hebben er de laatste tijd wel een paar keer over gesproken en ik hoop dat ze er klaar voor is. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ze, zoals zoveel Aziatische vrouwen, een broertje dood heeft aan wandelen. De laatste weken zijn we vaak gaan wandelen en ik denk echt dat ze het nu leuk vind.
We gaan dus op weg naar Kuala Lumpur waar ik haar kan gaan rondleiden in de gewoonlijke toeristenattracties. Toch zal het anders zijn met haar!

Na een bezoek aan de hoofdstad is Malacca aan de beurt waar we natuurlijk de markt op Jonkerwalk gaan bezoeken.

Met de bus verder naar Singapore waar we een week verblijven in Geylang en waar we veel nieuwe dingen gaan bezichtigen.

Met veel geluk kom ik onderweg een nieuwe MacBook 13” 2,7 Mhz tegen die ik dan meteen koop als vervanging van mijn vijf jaar oude zwarte MacBook 13”, die het overigens nog steeds goed doet. Maar de oude is een goede opstap voor Lyka die dan ook meteen mobiel wordt en onderweg niet meer zit te zeuren wanneer ze “Farmville” kan gaan spelen.

De komende veertien dagen wordt hopelijk een stroom van mooie verhalen met een overvloed van foto’s van mij en mijn meisje. Morgen dus het eerste verhaal over onze twee weken in Maleisië en Singapore.
Copyright/Disclaimer