zaterdag 19 maart 2011

Singapore: Winkelen

Singapore (Hotel 81 Palace (606))

De kleine krijgt elke vrijdag haar zakgeld en dus ook als we onderweg zijn. Natuurlijk in de plaatselijke munteenheid en dan heeft ze maar één ding in haar gedachten, winkelen!
Als man heb ik nooit kunnen begrijpen wat er leuk is aan eindeloze rekken met kleding en schoenwinkels vol met schoenen die allemaal op elkaar lijken. Maar ja, vrouwen! Ze komen met een hoop voordelen maar ook enkele nadelen. Ze zijn nu eenmaal anders dan mannen.

Natuurlijk gingen deze keer via Little India omdat ik mijn Indiase maaltijd tot nu toe nog niet had kunnen nuttigen. Maar ook van Lyka’s kant is het geven en nemen. Ze eet gewoon mee ook al is het niet haar lieveling’s eten. Voor mij was de maaltijd een feestmaal zoals je dat alleen maar in Singapore kan nuttigen voor nog geen SG$ 10 (€ 5,60) voor twee personen.

Ik wist natuurlijk wel waar ze graag heen wilde en tussen het winkelen door was er toch ook interesse om wat te zien. De altijd drukke “Kwan Im Thong Hood Cho Temple” ligt midden tussen al de winkelcentra en was een vanzelfsprekend doel.

Een paar uur later was er een paar schoenen aan de collectie van Lyka toegevoegd. De verplichte winkeldag zat er dus weer op en voor het avondeten zochten we het niet al te ver van het hotel. Aan Geylang Road zijn er zoveel eethuizen dat je een mensenleven nodig hebt om overal een maaltijd tot je te nemen. Heerlijk noedels met gemarineerde speklappen en grof gesneden groenten met taugé. Alles voor een paar Euro per persoon.

We sprongen bij de volgende bushalte aan Geylang Road op een bus naar de stad om een paar bier met mijn vrienden te drinken. De verlichte skyline van Singapore trok als een sterke magneet en we konden het niet laten om even op de “North Bridge” naar de verlichte gebouwen te gaan kijken.

Helaas waren er weer veel vrienden afwezig en dat versterkte alleen maar mijn gevoelens dat er iets mis was. Een groep vrouwen die uit de Filipijnen bleken te komen maakte de dag nog mooier voor Lyka. Kakelen in Tagalog en samen wat eten aan tafel terwijl ik met de mannen het ijskoude Tiger Beer naar binnen werkte en de problemen in de wereld oploste.

Welterusten, morgen een heel zware dag!
Copyright/Disclaimer