dinsdag 15 maart 2011

Maleisië: Gemixte gevoelens

Malacca (Café 1511 (Laksa room))

Alles was weer goed tussen ons en we waren er samen uit dat we rekening met elkaar zouden houden. Natuurlijk was het geen optie om na het ontbijt tot zes uur in de middag op de kamer te blijven om de hitte van de middagzon te ontlopen.
En opnieuw was er een fantastisch gratis ontbijt bij de gouden bogen. Een koffie en een warme Milo moest worden afgerekend en dat was maar een schijntje.

Even terug naar de kamer en dan op stap om de "Kuil Cheng Hoon Teng Tempel" te bezichtigen. Onderweg naar de tempel kreeg ik al de eerste twijfels of het allemaal wel was doorgedrongen wat ik bedoelde met “samen op reis zijn”. Die twijfels verdwenen weer wanneer ze met veel interesse het hof van de tempel betrad.

De tempel is meer dan 400 jaar geleden gesticht en één van de parels van Malacca. Het is vreemd om te zien hoeveel overeenkomsten er nog zijn met de tempels in Taiwan.



Bij de “Xiang Lin Temple” aan de overkant van de weg bleef de kleine al buiten in een hoekje staan. Puffend in de schaduw gebaarde ze dat ik maar even alleen moest gaan kijken. En dat was dan meteen weer een minpuntje want ze wilde eigenlijk gaan winkelen.

De rest van de wandeling was een drama! Twee uur in een leeg overgekoeld winkelcentrum. De lunch schoot er bij in. Met lange gezichten moesten we met de bus terug. Ik liep een verkoudheid op in de Jusco tijdens het portemonneeloos winkelen. En het avondeten moest kip met rijst zijn en die van mij was zo slecht dat ik er niet eens een foto van schoot.

De oordoppen in en luisteren naar muziek, Lyka op de MacBook en ik wachten totdat het buiten eindelijk weer licht werd. Geen beste dag als afsluiting van onze eerste reis samen.
Copyright/Disclaimer