zaterdag 26 februari 2011

Nieuw Zeeland: Kan je het noodlot ontlopen?

Pattaya (BoxingRoo (8))

Ons korte verblijf in Thailand deze keer heeft zijn vruchten afgeworpen. Tijdens het plannen kwam ik tot de ontdekking dat ik voor de Filippijnen een nieuw paspoort nodig zou hebben. Er was te weinig tijd over op de oude om het land binnen te komen. Omdat ik toch stationair ben in Thailand tot 8 maart nam ik maar van de gelegenheid gebruik om een nieuw paspoort bij de Nederlandse ambassade in Bangkok aan te vragen. De aanvraag was simpel en snel en ook het ophalen van het oude paspoort was een fluitje van een cent. Ik heb nu weer 64 bladzijden die er om schreeuwen om vol gestempeld te worden.


Julie hebben de afgelopen week ongetwijfeld gelezen over de alles vernietigende aardbeving op het zuid-eiland van Nieuw Zeeland. Voor mij is het een heel vreemde gewaarwording wanneer ik zulke foto's zie!


Op 22 januari 2010, ruim dertien maanden geleden, was ik zelf op bezoek in Christchurch. Nu waren er ongetwijfeld ook honderden bezoekers (reizigers) aanwezig toen de aarde toesloeg. Er lopen rillingen over mijn rug als ik zoiets hoor!
Maar tegelijkertijd komt ook de vraag in me op, 'Kan je het noodlot ontlopen?'
Eerlijk gezegd denk ik het niet! En daarom hoop ik dat al mijn vrienden, en de lezers van mijn weblog, onbevangen op stap gaan in de wijde wereld. Tegen de natuur kan je niet vechten maar let wel op bij politieke onrust.

Gelukkig zie ik de "Christchurch Cathedral" nog zo voor me!
Copyright/Disclaimer