vrijdag 4 februari 2011

Thailand: The Better (Beatles cover band)

Bangkok (Prince Palace Hotel)

Met het fantastische weer dat januari en februari met zich meebrengt als steun begonnen we na een kopje koffie in de suite hoog boven Bangkok aan het ontbijt. Het verhaal voor vandaag was niet anders! Wat wel anders was was dat we besloten om toch maar geen gebruik te maken van het zwembad. Er was voldoende activiteit in de vorm van het klaarleggen van de handdoeken door de Russen voor als je later op de dag weer terug komt naar het hotel.
Vandaag was het wandelen en sightseeing! Het is de eerste keer dat ik Lyka meeneem naar Bangkok en ze heeft dus nog niets gezien. Als eerste stond de “Byoke II Tower” op het programma. Deze 309 meter hoge toren is het hoogste hotel ter wereld en het hoogste gebouw van Thailand.

Op de top heb je een 360 graden uitzicht over Bangkok.

Natuurlijk dronken we wat onder het genot van het uitzicht.

Na deze eerste bestemming werd de lunch, onbedoeld, wegens een communicatie-storing overgeslagen. En zo gingen we op weg naar de grote liggende Boeddha van Bangkok, Wat Po. Het werk is alweer enkele jaren in volle gang en ik kan niet wachten om het weer eens zonder steigers te zien. Een late lunch voor mijn “Peanut” bij MacDonald’s, ik nam een Pineapple cake. Ik had geen trek in MacDonald’s!

Nadat ik met een paar taxi’s en Tuk tuk chauffeurs had gevochten vond ik eindelijk een Tuk tuk die me voor een redelijk bedrag naar Silom kon brengen. Normaal zijn de taxi’s geen probleem meer in Bangkok maar in de buurt van dit grote hotel weten ze dat de Russen gemakkelijk geld trekken en daar moeten wij dan ook onder lijden. We waren op weg naar “The Better”, een Beatles coverband op Silom Road. Volgens Lyka bespeelde "Jackie Chan" één van de gitaren!

Het eten is door de jaren in de O’Reillys Irish Pub alleen maar slechter geworden. Het is dus voor de laatste keer dat we hier hebben gegeten. De “Irish Stew full witch chuncks of juicy Lamb” was niet meer dan een vette jus vol met aardappelen, wortelen en drie stukjes vlees.

Na een gezellige avond en een taxirit waarna de chauffeur niet eens een tip wilde dronk in nog één biertje op de kamer. Morgen naar het shopping paradijs van “Chatuchak Market”. Mijn meisje heeft een flinke financiële injectie gekregen om haar garderobe aan te vullen.

The Better in de O'Reillys Irish Pub
Copyright/Disclaimer