woensdag 2 februari 2011

Thailand: Vier sterren in Bangkok

Bangkok (Prince Palace Hotel)

Het voorbereiden gisterenavond was al een feest. Ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat na het onverwachte verlengde verblijf van Henk ik niet echt aan rusten ben toegekomen. Er liggen nog bergen foto’s, virtueel dan, op verwerking te wachten en ik ben alweer aan de volgende trip toe.
Met de bus is en blijft een goede manier van reizen in Thailand. Ze zijn op tijd en goedkoop, alleen de nachtbussen kan ik afraden want dan wordt er wordt van je gestolen als de raven en de chauffeurs blijven veelal met cafeïnetabletten en andere stimulerende middelen de hele nacht op de been.
Ik wist in Bangkok niet in welke richting ik het hotel moet zoeken en tot mijn eigen verbazing liepen we er zo maar recht op af. Mijn verbazing werd nog groter toen we in de receptie belandden. Wat was dit een enorm hotel? Je kon er zo maar in verdwalen! Voor deze keer en voor deze prijs had ik voor een suite gekozen, en die was fantastisch! Voor de USD 51 p/n inclusief ontbijt kan je dit niet aan je voorbij laten gaan.

Nadat we onze intrek hadden genomen gingen we snel op weg naar het MBK om wat te eten en naar het Siam Paragon om bij mijn favoriete Starbucks een koffie te drinken.

Lyka had het ook prima naar haar zin en ze wilde nog naar Prathunam om wat kleding te kopen.

Met de boot over de klong terug naar het hotel en na een korte wasbeurt onmiddellijk verder naar Khao San Road waar we een paar vrienden zouden ontmoeten en lekker bij Shoshanna een shoarma schotel gaan eten.

We maakten het niet zo laat op de eerste avond want morgen is de belangrijke dag! Een nieuw paspoort aanvragen zodat ik weer op reis kan in de toekomst.
Copyright/Disclaimer