maandag 4 februari 2008

Sri Lanka, nog ruim een week te gaan tot mijn vertrek

06/01/2008

Het plannen is in volle gang en ik moet eerlijk zijn dat, wanneer ik weer lees over bomaanslagen en het opgelaaide geweld in Sri Lanka, er twijfels boven komen of ik nu wel of niet zal gaan. Tot nu staat de meter op “gaan” en waarschijnlijk zal dat deze week niet meer veranderen. Alleen een totale chaos en staat van oorlog kan mij weerhouden om naar Sri Lanka af te reizen. Het is wel mogelijk dat ik mijn reisplannen in zijn geheel over de boeg werp en een nieuw plan trek terwijl ik onderweg ben.

Wat zijn de plannen?
Ik heb maar 28 dagen en zal waarschijnlijk een flink stuk van mijn plannen moeten opgeven en bewaren voor een tweede en misschien wel derde bezoek. Bij aankomst krijg je een gratis visum voor dertig dagen, dit is dan ook de reden dat ik voor de 28 dagen in Sri Lanka heb gekozen.
Het plannen van een reis in zo’n drukbezocht vakantieland is niet zo moeilijk. Je gaat gewoon even surfen op het internet en zoekt naar de grote reisondernemingen die kant en klare oplossingen voor hele hordes toeristen klaar hebben. Je neemt een paar van die reizen, kneed ze samen, snij de randjes er af, rekt het uit en knip stukjes weg. Zie daar, je reis is klaar. Ook het bezoeken van de “Sri Lanka startpagina” is aan te bevelen. Na alles te hebben bewerkt ben ik tot de volgende reisplannen gekomen.

We doen eerst een paar dagen in Colombo (1-4)


Galle aan de zuidkust (5-7)


Theeplantages en Natuurparken, inclusief Adam’s Peak (8-14)


Kandy natuurlijk (15-19)


Oude steden liggen noordelijker in de buurt (20-21)


Misschien naar Anuradhapura (22-25)


Langs de kust terug naar het strand in Negombo (26-28)


Na vier weken Sri Lanka is mijn geliefde Maleisië weer aan de beurt met de Formule 1 race (voor de negende keer alweer) als hoogtepunt. Twee weekjes relaxen en rusten.

Het klinkt erg lang maar het zal omvliegen, zes weken is niet veel meer als je zo langzaam reist als ik. Blijf lezen en laat af en toe iets van je horen, klik gewoon op de link “reacties” onder het verhaal.
Copyright/Disclaimer