zondag 10 februari 2008

Sri Lanka, ik ben er klaar voor

Ik ben er klaar voor, de rugzak is ingepakt en staat klaar.
Ik moet eerlijk zijn dat ik nu eindelijk een nieuwe paklijst voor mijn rugzak heb gemaakt. De laatste dateerde alweer van 2003.
Ik zal jullie niet onthouden wat er allemaal in zit maar eerst iets anders.

Het busschema van Pattaya naar Suvarnabhumi Airport

Op het moment van het schrijven (10/02/2008) kost een enkele reis van het "Pattaya Aircon-Bus Station naar de "Suvarnabhumi" luchthaven in Bangkok 150 Baht.

De vertrektijden vanuit Pattaya zijn:

06:00 / 09:00 / 11:00 / 13:00 / 15:00 / 17:00 / 19:00

Informatie op telefoonnummer: +66 (0)38370055-6

Vanaf de "Suvarnabhumi" luchthaven in Bangkok zijn er twee busdiensten.
De "Government's Bus" die alleen stopt aan de Sukhomvit road op de kruisingen Pattaya Nua, Pattaya Klang en Pattaya Klang. Je kan ook uitstappen op het eindpunt ergens aan de beachroad in Jomtien. Deze busdienst vertrekt van de westzijde van de terminal op de begane grond, wel eerst een kaartje kopen binnen. De kosten zijn 106 Baht voor een enkele reis.
De andere busservice die vertrekt van de busterminal op de "Suvarnabhumi" luchthaven in Bangkok, hiervoor moet je eerst met de gratis shuttlebus van de luchthaventerminal naar de busterminal. De kosten zijn 150 Baht voor een enkele reis.

De vertrektijden vanaf de "Suvarnabhumi" luchthaven in Bangkok zijn:

06:45 - vertrek vanaf de luchthaventerminal
08:00 - vertrek vanaf de busterminal
09:15 - vertrek vanaf de luchthaventerminal
10:00 - vertrek vanaf de busterminal
12:00 - vertrek vanaf de busterminal
13:15 - vertrek vanaf de luchthaventerminal
14:00 - vertrek vanaf de busterminal
16:00 - vertrek vanaf de busterminal
17:15 - vertrek vanaf de luchthaventerminal
18:00 - vertrek vanaf de busterminal

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

Nu mijn rugzak, ik heb voor de zes weken in totaal gepakt:

1 paar Teva sandalen
3 paar wollen sokken
4 zijden onderbroeken
1 lichtgewicht Lifeline broek met afritsbare pijpen
4 overhemden met korte mouw
1 Fleecetrui met ritssluiting
1 zwembroek

Voor de persoonlijke hygiëne:

1 zeepdoos met een stuk zeep
1 tandenborstel
1 tube tandpasta (wordt gekocht bij aankomst)
1 deodorantstick
1 scheerapparaat inclusief mesjes
2 sets contactlenzen
3 kleine flacons contactlensvloeistof

Medicijnen:

Metformine voor 45 dagen
Lipitor voor 45 dagen
40 antipoep tabletten

Electronica:

Apple Macbook inclusief lader
Nikon L12 camera inclusief batterijen en lader
Olympus 720 SW camera inclusief batterijen en lader
iPod Nano
Garmin GPS
Diverse kabels en kaartlezer

Diversen:
Oordoppen
Reisgids
Visitekaartjes
Aquapure waterfles met filter
Waterfles houder

Mijn rugzak zit iets onder de elf kilo voor zes weken.
Niet te zwaar en toch alles bij me. Ik wil voor de volgende keer wat thermisch ondergoed proberen voor de koudere streken (hoog in de heuvels).

Ik kijk er echt naar uit, vanaf donderdag 14 februari zijn mijn avonturen in Sri Lanka en Maleisië weer te volgen op mijn blog. Tot dan!
Copyright/Disclaimer