maandag 2 april 2007

Maleisië, klaar om te vertrekken

Pattaya 02/04/2007

Alweer drie maanden in het nieuwe jaar en sta klaar om weer op pad te gaan. Na een periode dat ik een beetje lui ben geweest ben ik nu weer opgewonden om op pad te gaan en nieuwe ervaringen op te doen. Zo nieuw zal het nu ook weer niet zijn omdat ik Maleisië al vele malen heb bezocht voor kortere en langere periodes. Het wordt alweer mijn negende Formule 1 Grand Prix van Maleisië en ik hoop dat ik nu voor de vijfentwintigste keer de lift kan nemen naar de voetgangersbrug tussen de Petronas Towers. De vier andere grote reizen die ik dit jaar heb gepland zullen meer avontuurlijk worden omdat die mij naar landen zullen brengen waar ik nog nooit ben geweest.
Wat is het plan?
Dat is makkelijk uit te leggen, eerst blijf ik een week in Kuala Lumpur. Lekker eten en oude vrienden ontmoeten. Later zal Arno, een Hollandse vriend, zich bij mij voegen voor de autorace.

Daarna gaat het van Kuala Lumpur richting Pekan. Daar worden musea en oude moskeeën bezocht, een nieuwe vorm van de moslim keuken zal me daar voeden. Er zitten daar namelijk Indonesische invloeden in de gerechten.
De volgende halte wordt dan Kuantan. Grotten, watervallen en een groot stuwmeer om te bezoeken. Allemaal ruige natuur als je dit deel van Maleisie bezoekt.
We trekken dan verder naar Cherating en Chukai, ik heb geen idee wat ik daar zal aantreffen. Het zal wel een impulsieve beslissing worden uit de geopende Lonely Planet.
Kuala Terengganu ligt ongeveer halverwege de route. Er zijn wat andere plaatsen waar ik kan stoppen maar die zal ik ter plaatse uitzoeken. Er liggen mooie eilanden met melkwitte stranden langs de kust die de moeite waard moeten zijn.
Dan terug naar Kota Bharu, het is jaren geleden dat ik dit slaperige provinciestadje heb bezocht. Vanuit hier kan ik naar de Perhentian eilanden of een andere mogelijkheid is de “Jungle Train” naar Jerantut.
De laatste vier dagen zijn dan al aangebroken en het wordt tijd om richting Penang te gaan. Uitrusten, Dim Sum en een beetje slenteren langs de oude geveltjes in Georgetown.
Terug naar Thailand waar ik familie op bezoek krijg voor hun eerste reis naar Thailand.
Copyright/Disclaimer