zaterdag 7 augustus 2010

Singapore, met sokken aan in bed

Singapore (Hotel 81 Palace)

Het is niet echt beter als ik deze ochtend opsta. Ik heb geen oog dichtgedaan en de gladde plastic overtrek van mijn matras heeft de compositie van de lakens om getoverd in een chaotische berg van katoen en polyester. De lakens zijn kletsnat en dat betekend dat ik veel vergif heb uitgezweet. Eerst een kop koffie en na een kort telefoon gesprek met nummer “0” (de receptie) wordt ook mijn internetverbinding weer aangesloten.
Na een kort zoekactie met Google komt Dengue, oftewel knokkelkoorts op. De symptomen kloppen, ook de incubatietijd. Ik ben afgelopen maandag in Malacca een paar keer door een mug gestoken. Misschien heb ik het wel mis maar als het morgen nog zo slecht is bezoek ik wel een ziekenhuis.
Opnieuw is er krentenbrood voor het ontbijt. Een gewoonte die ik in Taiwan heb opgepikt. Heerlijk, krentenbrood met roomboter en een kop koffie. Actos, Metformine, Lipitor en twee grote tabletten Paracetamol gaan in etappes naar binnen. De leeftijd begint nu mee te tellen! Herstellen duurt langer! Om half elf gaan de ogen weer dicht voor een korte rust, met de sokken aan en de airconditioning uit.
Als ik na een anderhalf uur weer bijkom voel ik me zelfs beter dan toen ik ging slapen. Zijn het waanbeelden of ben ik echt aan de beterende hand? Een paar sneden krentenbrood en een kop koffie, het lijkt er zelfs op dat mijn eetlust weer is terug gekeerd. Het is wel moeilijk om met een barstende hoofdpijn verhalen te schrijven. Daarom kom ik niet verder dan een beetje Facebook en het onderzoeken van bestemmingen voor november en januari.

Jielus Hendrik Kuijntjes is looking for a travel partner. Culture, food and photography are the most important things. Sulawesi (Indonesia) from 3 november-1 december 2010. Airfare from KL is RM 367 return. I'm a thrifty one on the road so daily expenses will be around € 25,-. Anyone?

Jielus Hendrik Kuijntjes is looking for a travel partner. Culture, food and photography are the most important things. South India from 18 januari-15 februari 2011. Airfare from KL is RM 705 return. I'm a thrifty one on the road so daily expenses will be around € 25,-. Anyone?

De volgende twee berichten worden op Facebook geplaatst. Misschien heeft één van jullie wel zin om er met me op uit te trekken. Je kunt mijn verhalen hier lezen en zo een beeld vormen over wat je te wachten staat.
Om zes uur ben ik zo opgeknapt dat ik zelfs naar buiten ga om eten te kopen. Chinees in een meeneem vorm. Ik voel aan mijn lopen dat het een stuk beter gaat en ook de noedels met groenten smaken me goed. Wanneer de Paracetamol is uitgewerkt kan ik het goed voelen dat ik een volgende dosis nodig heb.

De avond is Lethal Wapon 3 en 4. Actie en weinig denken. Nog twee tabletten voor het slapen gaan en ik hoop dat ik morgen weer de oude ben.
Copyright/Disclaimer