maandag 2 augustus 2010

Maleisië, een vroege verrassing

Malacca (Heeren Inn)

Gisterenavond had Bob Teng me uitgenodigd voor een “Dim Sum” ontbijt. In het verleden heb ik de uitnodigingen al zo vaak af geslagen dat ik er niet meer onderduit kon. Ik bleef wat langer dan normaal op bed liggen en om half tien was ik bij het Discovery Café. Bob had de telefoon net in de hand om te bellen waar ik bleef!
Bij het “Ban Hing Xiang Tea” theehuis wat het een drukte van jewelste. Drie shophouses waren aan elkaar geregen tot één groot restaurant waar een half dozijn obers en serveersters met grote aluminium dienbladen vol met heerlijkheden rond gingen. Groene en zwarte thee wordt er zonder te vragen geserveerd! Gebakken, gefrituurd en gestoomde hapjes op kleine schaaltjes. Groente, kippen en varkensvlees, garnalen en vis worden in tientallen verschillende varianten bereid. Nu ben ik toch al niet zo’n grote eter, laat staan dat ik me ‘s morgens te goed kan doen aan al die heerlijkheden. Toch heb ik goed mijn best gedaan! En het was heerlijk.

Ik bedankte Bob voor zijn gastvrijheid en een vriend van hem zette mij af bij het Mahkota Parade Shopping Center, niet hier maar aan de overkant moest ik opdracht 2 van deze trip vervullen. Het kopen van een kleine reiskoffer.
‘Ik weet het!’ ‘Ik weet het!’
Vaak hebben jullie me horen zeggen dat de rugzak voldoende was maar nu de luchtvaartmaatschappijen steeds moeilijker gaan doen over de bagage voor de cabine heb ik besloten om toch maar zo’n ding aan te schaffen. Hoofdzakelijk voor het reizen heen en weer tussen Nederland en mijn verre bestemmingen. Ik laat dan gewoon achter wat ik (nog) niet nodig heb en verwissel de kleding gewoon voor de juiste kleding wanneer dat nodig is voor mijn volgende bestemming. De echte merken kostten me gewoon teveel! € 400,- voor een klein koffertje vindt ik echt te gek, ondanks de tien jaar garantie die ze garanderen! Dus mijn oog viel op een zwarte felgekleurde koffer van ongeveer € 85,-. Beperkte garantie en een voor mij onbekend merk maar het zag er zeker zo goed uit als de Samsonite en Delsey’s die ik had gezien.
En hier presenteer ik dan mijn nieuwe reisgenoot.

Na de kip Tandoori als avondeten liep ik nog even langs het Discovery Café om mijn oude vriend Patrick Teo te begroeten. Hij is nu druk met darts en ik had geen zin om bier te drinken. Het gevolg was dat ik alweer om half tien op bed lag. Even de weinige foto’s controleren en weer slapen.

Morgen is een drukke fotografie dag.
Copyright/Disclaimer