woensdag 4 augustus 2010

Singapore, geen gulp?

Singapore (Hotel 81 Star)

Er zijn van die dagen dat alles tegen zit. En er zijn ook van die dagen dat alles mee zit. Deze dag was er één van de tweede categorie. Ergens in het verleden, een paar weken geleden, had ik besloten om van slaapplaats te wisselen wanneer ik naar Singapore ga. De slaapzaal van het Sky Orchids Hostel werd omgewisseld voor een hotelkamer van de Hotel 81 groep. Ik wist niet wat me te wachten stond maar veel kon ik me er dan ook niet bij voorstellen. Zeker niet voor € 31,- per nacht in Singapore.
De regen kwam voor het eerst tijdens deze trip langzaam uit de lucht toen ik zo fris als een hoentje de Heeren Inn verliet en op pad ging naar het busstation. Hoewel het nog geen 250 kilometer is ben je er toch een hele dag mee bezig. Het kaartje naar JB (Johor Bharu) kost nu RM 19 en ik had nog anderhalf uur de tijd voor mijn krantje en het ontbijt.
Eenmaal in de bus gaan alle Aziaten in de slaapstand en ik bekeek, met de muziek uit de iPod op de achtergrond, het landschap met zijn oneindige palmolieplantages. Alles verliep goed en mijn aansluiting op het Larkin Busstation met de bus naar de Queenstreet Busterminal in Singapore was snel genoeg.
Ook bij de immigratie van Singapore is alles een stuk strenger geworden! Nadat mijn paspoort was gescand begon er een film van zwart/witte pasfoto’s te lopen. Toen de film plotseling stopte keek de officier van de immigratie op en bekeek me nog eens goed. De vent op de pasfoto leek niet eens op me!
‘That’s not me!’, floepte er uit voordat ik er erg in had.
De officier keek me streng aan met een blik in zijn ogen van: ‘Dat maak ik wel uit!’
Nadat al mijn bagage door de scanner was gegaan kon ik eindelijk naar het toilet. Het was even zoeken maar ik had geen gulp meer in mijn onderbroek! Da’s lachen, ik had voor de zoveelste keer mijn onderbroek weer achterstevoren aan. Het bewijs dat het gisteren een gezellige dag was geweest.
Natuurlijk ging het vanaf hier op rolletjes. Queensstreet terminal, Bugis MRT, Aljunied MRT en een korte wandeling naar het hotel. Het Hotel 81 Star zag er goed uit en ook de internet aansluiting werkte goed. Had ik me toch weer voor niets druk gemaakt!

Het was al laat en ik moest eerst nog wat eten voordat ik naar Adventure 21 ging. November is nog niet zeker en misschien ga ik weer naar Nepal om een trek in de Himalaya’s te doen. De Mee Rebus was heerlijk maar de zaken rondom Nepal was een tegenvaller. Twee keer achter elkaar dezelfde trek doen zie ik niet zitten. Dan zoeken we maar weer wat anders voor november.

Bij aankomst in mijn kamer werkte het internet niet en na drie pogingen in anderhalf uur gaf ik het maar op. Ze waren wel heel klantgericht! Morgen kan ik verkassen naar een hotel een straat verder waar het internet wel goed moet zijn. Ik kon nu al verkassen maar ik had geen zin om alles weer in te pakken. Dat komt morgen wel.
Copyright/Disclaimer