maandag 9 april 2012

Nederland: Pas vijf dagen in Nederland

Zaltbommel

Versgebakken croissants en pistolets voor het ontbijt op deze deze tweede paasdag en de eerste rustdag is een feit. Een lichte regen daalt neer over Zaltbommel en  natte glinsterende tegels op de achteruit nodigen niet uit om naar buiten te gaan. En eigenlijk maakt het ook niets uit. We zijn pas vijf dagen in Nederland en alle nieuwe indrukken voor Lyka hebben wat tijd nodig om te zakken. Eigenlijk is alles zo gegaan als ik had verwacht. Het eten is geen probleem alleen de buitentemperatuur is wat wennen. Eenmaal binnen gaat snel de jas uit en de wollen sokken weer aan. De thermometer geeft 25℃ aan. Zelf zit ik in een wollen t-shirt terwijl mijn meisje is ingepakt als een eskimo.
Het is een rustdag vandaag, er is weinig te doen en we hebben alweer vier drukke dagen achter de rug. Het enige wat we vandaag doen is eten en rusten. De lunch bestaat uit één van van favorieten, een loempia met saté. Na een flinke internetsessie is het tijd voor de snack. Een broodje haring.
Het verbaasd me dat Lyka maar een klein hapje neemt en de Hollandse delicatesse voor de rest laat wat het is. Ze smaken mij in ieder geval goed!
De regen zwelt aan en neemt weer af, het is nooit echt droog op deze tweede paasdag van 2012. Maar het diner is ook een goede. Heerlijke kip uit de oven met gebakken aardappeltjes en bloemkool. Niet echt Hollands maar Lyka heeft er geen enkel probleem mee.
Hoewel de weersvooruitzichten niet al te best zijn hopen we voor morgen op beter weer dan vandaag. Nog een glaasje rode wijn en een paar crackers belegd met Blue Stilton en dan naar bed.
Copyright/Disclaimer