woensdag 25 april 2012

Nederland: Een nieuwe GPS


Zaltbommel

Ik heb meer moeite met het schrijven dan dat ik op voorhand had verwacht. Doordeweeks is het minder druk maar dan heb ik toch nog aardig wat werk te doen en in het weekend heb ik het zo druk dat ik niet aan schrijven en het verwerken van foto’s toe kom.
Vandaag begon dus met het nieuws dat we allemaal al lang wisten. April 2012 is de koelste aprilmaand sinds 1997! Niet dat ik me de laatste kan herinneren maar deze aprilmaand is zeker geen aangename voor Lyka en mezelf. Met dit koude en regenachtige weer hebben we weinig zin om op pad te gaan. We moeten later nog op de fiets Nederland gaan verkennen dus het is te hopen dat het weer snel beter wordt.
Een nieuwe GPS dus! Met gemengde gevoelens, dat wel. Een paar maanden terug ontdekte ik dat het rubber aan de zijkant van mijn waterdichte Garmin Oregon 400t gescheurd was. En daar was ik niet blij mee omdat water en elektronica niet goed samen gaan.
Een eerste contact met Garmin Nederland leerde me dat Sailtron BV niet meer de importeur was en dat Garmin nu een eigen verkoop en service netwerk in Europa had opgezet. De email was duidelijk en ik kon contact opnemen zodra ik weer in Nederland was.
Een paar dagen na onze aankomst in Nederland verstuurde ik het kapotte apparaat naar Garmin in de stille hoop dat het gratis zou worden omgeruild omdat de schade een productiefout was. Helaas was het niet zo!
Na een dag of acht kreeg in een email van Garmin met daarin drie mogelijkheden voor het oplossen van het probleem. Ik koos zelf voor de eerste en de enige echte oplossing die mogelijk is. Voor ongeveer € 175,- zou Garmin mijn apparaat vervangen en ik zou opnieuw 2 jaar garantie krijgen op de Oregon 400t.
Een nieuwe kost nu rond de € 325,- dus die vervanging kostte me ruim een Euro per week. En daar kan ik goed mee leven! Het lijkt er op dat de Oregon op zijn laatste benen loopt en dat het model in het komende jaar zal worden vervangen door een nieuw model. Het voordeel voor mij is dat ik over een paar jaar weer een model koop dat uitvoerig getest is.
Vijftien dagen na het verzenden van mijn oude GPS arriveerde mijn nieuwe. Precies op tijd voor de laatste, of betere gezegd eerste, twee actieve maanden in de BeNeLux. Dus nu gaat mijn nieuwe GPS weer overal mee naar toe.
Copyright/Disclaimer