zaterdag 14 april 2012

Nederland: De Bommelerwaard in een notendop


Zaltbommel

In plaats van het winkelen in Den Bosch had Tettje het idee geopperd om naar “Slot Loevestein” te gaan. Er was daar een soort beurs waar de verschillende woonkernen van de Bommelerwaard zich konden voorstellen.
Na de rit over de mooie dijken met de vergezichten over de Waal arriveerden we bij “Slot Loevestein” waar we al aardig vroeg arriveerden. Het bezoek aan het “Slot Loevestein” was natuurlijk voor Lyka al een hele belevenis! Voor Lyka is alles “a Castle” en een slot van dit formaat is natuurlijk heel indrukwekkend.
Via de brug en de poort gingen we naar de binnenplaats waar een aardig aantal exposanten hun kraampje hadden opgezet. Maar het was toch aardig fris dus het eerste werd een koffie met een warm appelgebak. Erg lekker maar ook heel zwaar, ik kreeg het in ieder geval niet helemaal op.
Paling roken, een klompenmaker, aardbeien en Drielse kazen. Het was allemaal aanwezig. Een muzikale omlijsting met fanfare, een mannenkoor en een demonstratie van de Kerrolls. Een zeer geslaagde ochtend.

We hadden voldoende tijd om nog wat boodschappen voor het weekend te doen en later naar de belangrijke voetbalwedstrijd van NIVO-Sparta te gaan kijken. Helaas ging dat laatste niet door. Mijn frituurpan had het begeven! Nou ja, de lichtmetalen binnenpan was lek geraakt of beter gezegd doorgebrand. En dat op een zaterdagmiddag! En ik kan niet zonder een frituurpan, zeker niet in het weekend. Dus ik moest hals over kop op zoek naar een frituurpan die ik overigens ook wel snel had gevonden. Helaas misten we wel de wedstrijd maar gelukkig niet de gezellige afsluiting in de kantine.
We waren mooi op tijd thuis om de nieuwe frituur te dopen en een beetje TV te kijken.
En werd mijn meisje ook nog bijna ontvoerd!
Copyright/Disclaimer