maandag 12 juli 2010

Thailand, de dag na de finale

Pattaya (Boxing Roo)


De maandag die één van de mooiste uit de geschiedenis moest worden is afgelast. Ik klim met een kleine kater om half drie uit mijn bed. Natuurlijk baal ik maar ik kan wel met het verlies leven. Het was een harde maar open wedstrijd. Napraten met zinnen die beginnen met “Als, ….!” heeft geen zin.

Wat me wel tegenviel was dat er een groep Engelsen met Spanje voetbalshirts aan provocerend door de straten van Pattaya dwaalde. Ik koos eieren voor mijn geld en vertrok naar een andere bar. Daar werden de vandalen door de meisjes er op attent gemaakt dat er in “hun” bar ook een Oranjefan zat!
Verraders en NSB’ers! Samen hand in hand! Ik kan met zekerheid geen Nederlander noemen die de finale van de WK met een shirt van Brazilië of Spanje aan had gekeken.
Nadat ik mijn ongenoegen duidelijk had gemaakt ben ik daar dus ook maar vertrokken.
Hersenloze en achterbakse mensen zijn het. Er riep er zelfs één “Spainland, Spainland”. Gelukkig zijn er ook genoeg aardige en vriendelijke mensen in Thailand.
Morgen dus waarschijnlijk de roadtrip, het ligt er aan of ik vandaag alles voor elkaar krijg.
Copyright/Disclaimer