dinsdag 13 juli 2010

Thailand, alles loopt op rolletjes

Pattaya (Boxing Roo)

Gisterenavond moest het er eindelijk maar eens van komen. Mijn zolen hingen onder mijn oude Caterpillar schoenen en ik had me in Taiwan al een paar nieuwe schoenen beloofd. Wachten kon niet langer en ik moest met een paar goede schoenen deze week op pad. Het is bekend dat ik nog maar weinig vertrouwen is de mensen heb in Thailand en met deze gedachte ging ik dan ook op stap om nieuwe schoenen te kopen.
Maar ik moet eerlijk zijn dat ik snel en goed werd geholpen. Een paar Hi-Tec wandelschoenen met zachte zool voor nog geen zeventig Euro. Het Japanse eten na het winkelen smaakte me zo goed daarna dat ik ook nog de nieuwste Lonely Planet van Thailand kocht.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maakte was de bestelling van mijn nieuwe sandalen. Ik was vroeger een beetje gek van mijn Teva Terra-Raptor sandalen maar tijdens het intensieve gebruik kwamen er ook nog wat mankementen naar boven. Waarschijnlijk ben ik niet de enige geweest die heeft geklaagd want het model is vervangen door de Teva Itunda. Bij het zien van deze sandalen in Taipei was ik meteen verkocht. Het was alleen jammer dat ze mijn maat niet hadden en zo werd de aankoop onvrijwillig uitgesteld.
Nu waren ze besteld en mijn maat 11 en ook meteen maat 12 zouden vandaag om elf uur arriveren. Ik heb tot half een gewacht voordat ik ging kijken of ze ook daadwerkelijk waren gearriveerd! En ja hoor, ze waren netjes opzij gezet totdat ik ze beide had gepast. Uiteindelijk werd het toch maat 12 omdat ze een beetje klein uitvielen. Ik trok ze meteen aan en mijn oude sandalen verdwenen, net als mijn oude schoenen gisterenavond, meteen in de vuilnisbak.

Ik moet eerlijk toegeven dat het me honderd procent is meegevallen, maar wat nog beter is is dat mijn vertrouwen in de mensen in Thailand weer een stuk is gegroeid.
Copyright/Disclaimer