vrijdag 31 juli 2009

Maleisië, “Benny, vaarwel mijn vriend”

Melaka, 31 juli 2009

Eindelijk vrijdag en een leuke avond uit. De hele week heb ik er al naar uitgekeken om een paar biertjes te drinken met mijn vrienden in Melaka. Op weg naar het Discovery Café wilde ik nog even snel hallo tegen een oude vriend zeggen. Een snelle blik in de Karabau Bar vertelde me dat de baas niet in de buurt was.
“Misschien nog even wat regelen!”, dacht ik nog.
Bij navraag verstijfde de serveerster en keek me met een serieus gezicht recht in mijn ogen.
“Boss Benny?”, vroeg ze verbaasd.
“Ja, Boss Benny”, herhaalde ik.
“Boss Benny is twee maanden geleden plotseling overleden”, zei ze zachtjes.
Ik zakte in de grond en kon mijn tranen niet bedwingen. Benny was niet meer en Melaka zou nooit meer hetzelfde zijn als ik hier op bezoek kwam.



Vaarwel goede vriend. Ik weet zeker dat we elkaar ergens ooit weer zullen ontmoeten.




Benny Tan (1953-2009)
Copyright/Disclaimer