donderdag 23 juli 2009

Maleisië, als het een keertje mis gaat

Kuala Lumpur, 23 juli 2009

Elektronica is onvoorspelbaar en als het mis gaat dan gaat het meestal ook goed mis.
Het Fortuna Hotel*** is een goed hotel in Kuala Lumpur. Het is niet te duur voor de RM 178 (€ 37,-) per nacht en het ligt net achter Bukit Bintang aan een rustige straat. Het is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer en een perfecte uitvalbasis voor een paar dagen in Kuala Lumpur. Helaas hebben ze alleen Wi-Fi in de lobby en dat staat me soms een beetje tegen. Ik relax graag aan het einde van een drukke dag met de laptop op schoot op mijn bed in de koelte van de airconditioning.

Tijdens een kort bezoek aan het BB-Plaza zag ik bij de DiGi stand een aanbieding liggen die ik moeilijk kon voorbij lopen. Een portable modem, een soort dongel, die met een vooruit betaalde simkaart geladen kon worden. € 80,- voor het modem en dan één Euro per dag voor onbeperkt internet in Maleisië. Een perfecte aanbieding voor mij. De snelheid is niet echt hoog maar het is altijd beter dan niets.
Gisterenavond werkte het allemaal perfect maar vanochtend ging het mis. Na mijn ontbijt bij McDonald’s dacht ik het allemaal snel op te lossen en op zoek te gaan naar het Jade Museum. Helaas, met nog slechts 11% in de batterij kwamen we na ruim drie uur erachter wat er mis was. Software! We voelden ons allebei dom maar ook opgelucht dat het weer werkte. Ik weet nu in ieder geval hoe en wat en dat maakt dat ik weer erg blij ben met mijn laatste aanwinst.
Een erg late lunch van Bami Goreng met een flinke schotel garnalen stilde mijn trek. De dag was al voorbij en ik kon weinig meer gaan doen. Dan maar weer relaxen!
Voor het avondeten had ik gisteren al gezien dat ik weer naar het KLCC zou gaan. De verschillen kerrieschotels zagen er heerlijk uit. Bangladesh stond er met grote letters boven de counter, maar ik heb hier wel mijn bedenkingen bij. Het smaakte er in ieder geval niet minder om! Het eten was voortreffelijk!

Mijn dag zat er op en op de terugweg heb ik zeker een half uur naar één van de mooiste fonteinen staan kijken die ik ooit heb gezien. Een spel van water en licht voor de hoofdingang van “the Pavilion” aan Bukit Bintang.
Copyright/Disclaimer