donderdag 2 juli 2009

Thailand, een weekend in Bangkok

Bangkok, 2 juli 2009

Voor het eerst sinds een jaar ben ik weer voor een paar dagen in Bangkok. Het is zo verschrikkelijk stil in Pattaya dat het niet leuk is om ‘s avonds op pad te gaan. Thuiszitten is voor zo’n reiziger als ik ben helemaal uit den boze.
Henk zijn lichaam is na een week in het nachtleven van Pattaya ook helemaal van slag, hij koos ervoor om mee te gaan zodat zijn vakantie een beetje wordt gebroken. Op het internet heb ik via hotelclub.net op het laatste moment nog twee kamers geboekt in het The Heritage Baan Silom Boutique Hotel Bangkok **** aan het einde van Silom.

Bij aankomst in het hotel was het aan de receptie meteen al te zien dat het meer sterren heeft dan een rugzakartiest gewend is. 1450 Baht per nacht is deze keer goed besteed. Een grote kamer met een gigantisch tweepersoonsbed en gratis internet, dat laatste is in Thailand nog steeds een uitzondering.

Snel op pad om te zien of ik de kaart van Thailand nog in mijn nieuwe GPS kon herstellen. Helaas dus! Dan maar via een omweg naar Khaosan Road waar we een ontmoeting hadden met oude vrienden. Twee flessen bier en een bord Shoarma waren voldoende om met te vellen. Ik was moe en wilde slapen. Half tien lag ik op mijn matras en om elf uur ging het licht uit.

Morgen gaan we slenteren en lachen.
Copyright/Disclaimer