dinsdag 3 juli 2007

Inpakken en wegwezen

Pattaya, 03/07/2007

Het is alweer de laatste dag en het pakken is nu een fluitje van een cent. Samen met Tettje heb ik overlegd wat mee te nemen en vooral “wat thuis te laten”. Het is nu belangrijk om niet twee keer hetzelfde mee te nemen, delen is minder gewicht. Ik heb al eens eerder een paklijst gepubliceerd maar deze is wel veel korter dan voorheen en die wil ik jullie dan ook niet onthouden.
In mijn rugzak zit het volgende voor de komende vier weken.

1 paar Teva sandalen
3 paar sokken, (één paar meer dan gewoonlijk)
5 zijden onderbroeken
1 korte broek
1 paar aanritsbare broekspijpen
4 overhemden met korte mouw
1 extra dunne regenjas
1 kleine heup(rug)zak voor dagtochten
1 pet
1 zonnebril
1 zwembroek

1 tandenborstel
1 scheermes
1 kleine bus scheergel
1 stuk zeep
1 deoderantstick
10 wattenstaafjes
2 sets oordoppen
3 kleine zakjes waspoeder
Medicijnen voor de diabetes
Pijnstillers

6 oplaadbare batterijen AA voor de GPS
2 reserve batterijen + lader voor mijn camera
1 digitale camera (Olympus 720)
1 iPod Nano + enkele kabels
1 Apple MacBook

Lonely Planet
Paspoort
Kopieën vliegtickets

Alles bij elkaar zo’n 10 kilo in een Cerrotorre rugzak van 42 liter. Dit is de uiterste maat die ze accepteren als cabine baggage!

De laatste tien dagen zijn echt voorbij gevlogen en om eerlijk te zijn heb ik mij nog niet erg verdiept wat we allemaal precies gaan doen. Het wordt morgen een lange dag en ik verwacht om ongeveer vijftien uur onderweg te zijn voordat we in het hotel aankomen. Dat is voldoende tijd om de eerste dagen vanuit de reisgids te plannen. We kijken echt naar deze reis uit en hopen (eigenlijk weten) dat het een zeer aantrekkelijke maar zeer vermoeiende reis zal worden. Ik zal dan ook proberen om elke dag mijn verhaal op de weblog te krijgen maar ik verwacht niet dat het internet erg wijd verbreid zal zijn. We zien wel! Welterusten en tot morgen vanuit Kuching.
Copyright/Disclaimer