dinsdag 18 oktober 2011

Filipijnen, Operation "Free Lyka"

Bangkok (Suvarnabhumi Airport)

Het zijn zware weken voor me geweest en het zijn de meeste dagen aaneengesloten dat ik niet op mijn weblog heb gepubliceerd. Eerst mijn excuses voor dit omdat ik weet en zie dat er nog steeds veel lezers regelmatig komen kijken of ik wat nieuws heb geplaatst.

De titel verraad al bijna het probleem! Mijn Lyka is tot twee keer zonder een geldige reden in de Filipijnen tegengehouden. En hoe?
De eerste keer lieten ze haar in Angeles City, ten onrechte, een tweede ticket kopen. Daar ging weer € 75,- het raam uit waar we niets voor terug kregen. Ook de luchthaven belasting van € 27,- kwam daar nog eens overheen en dat was gewoon weggegooid geld!
Maar er waren vele wijze mannen en er werd wat geregeld! Dus op 8 oktober volgde de tweede poging en ook die mislukte maar wel op mindere onduidelijke gronden. Maar dat nam niet weg dat ik weer € 135,- voor een ticket en de bekende € 27,- luchthaven belasting kwijt was.
En nu zit ik dus op de luchthaven om haar in de Filipijnen te bevrijden uit de klauwen van de staat. En dat terwijl we deze avond heerlijk met Herman van Beurden in Kuala Lumpur hadden moeten zitten. Weer een enkele reis vanuit Bangkok naar Angeles betaald en voor ons tweeën een enkele reis van Manila naar Kuala Lumpur, plus nog een busreis van Angeles naar Manila.
Hier zit ik dan met een bakkie koffie te wachten tot ik aan boord kan. Ik zal deze operatie met militaire precisie uitvoeren en ik verwacht dat we morgenavond vanuit Manila naar Kuala Lumpur kunnen vliegen.
Copyright/Disclaimer