woensdag 19 oktober 2011

Filipijnen, Operation "Free Lyka" (Update)

“Contact has been established”

Angeles (McDonald’s MacArthur Highway)

Het eerste gedeelte van de reis is spoedig maar erg vermoeiend verlopen. Ik had weer zo’n mafkees voor me zitten die bier wilde drinken en slapen tegelijk. Het aan en uit van zijn leeslampje hield me samen met de drie kletstantes achter me uit mijn slaap. Zelfs industriële oordoppen konden het lawaai niet keren.
Na drie en een half uur liep ik de terminal van de oude Clark Airforce Base uit die ondertussen was omgedoopt tot “Luzon Island Airport”. En daar stond mijn meisje een beetje bedeesd voor zich uit te staren.
Ik was doodop en wilde alleen maar eten en slapen en dan wel in die volgorde. Natuurlijk was de McDonald’s aan het begin van Fields Avenue de juiste plaats. Een bekend ontbijt stilde de grootste trek terwijl we een strijdplan bespraken.

Lyka moest haar spullen nog ophalen bij haar zuster en het was al licht toen we op pad gingen. Een uurtje gerust en nu weer op pad voor de verplaatsing naar Manila!
Copyright/Disclaimer