zaterdag 19 juni 2010

Thailand: Het WK voetbal 2010 (deel 2)

Pattaya

Na de wel heel teleurstellende avond van gisteren, USA beroofd van een overwinning en Engeland weer een gelijkspel, was vandaag Nederland weer aan de beurt. Die wedstrijden midden in de nacht zijn wel slecht voor me. Ik sta te laat op, drink bier en ik heb geen trek om eten. Maar ik moet eten want anders wordt ik ziek. Met veel moeite werk ik mijn ontbijt naar binnen. Een beetje fruit, een broodje van “SubWay” met koude thee.
Nee, ik ben niet de oude een half uurtje voor de aftrap moet ik afzeggen. Ik lig op mijn bed en luister naar de internet radio. Jack van Gelder, net zoals in een ver verleden op de wereldontvanger, geeft een levendig verslag van een matte wedstrijd. Zoals Jack het verteld zie je het ook in je gedachten voor je ogen. In een virtuele wereld die vroeger zo gewoon was. Een Duits degelijk Nederland wint de wedstrijd. Mooi, we zijn met één been over de sloot en kunnen ons gaan opmaken voor de tweede ronde.
Ik vraag me af of ik de laatste wedstrijd van Nederland om 01:30 plaatselijke tijd zal bekijken. Misschien luister ik wel weer vanuit mijn bed naar de radio.

Copyright/Disclaimer