vrijdag 4 juni 2010

Taiwan, terug bij af

Taipei (Taipei Backpackers Hostel)

Het was vanochtend toen we vertrokken in ieder geval weer droog! Dat was een beter beeld dan gisterenochtend. We hadden geen haast en bleven nog even liggen nadat de wekker om half acht was afgegaan. Tettje heeft nu zoveel zelfvertrouwen opgebouwd dat hij bij de McDonald’s het ontbijt voor vandaag ging ophalen, inclusief de koffie.
Vandaag werd het dus verplaatsen en het was iets meer dan zestig kilometer hemelsbreed, we zouden vanmiddag in Taipei dus ook nog wat moeten gaan doen. Iets over twaalf stapten we het hostel binnen. Het is een aangename plaats die wel iets groter aanvoelt dan het andere hostel in Taipei waar we geslapen hebben, maar zonder de huiselijke sfeer te verliezen. Onze rugzakken gingen in de kast en wij gingen op pad.
Een museum in het centrum, National Taiwan Museum, werd een onverwacht doel omdat het toch weer begon te motregenen. En we kunnen waarschijnlijk nog meer regen verwachten tijdens de laatste dagen van onze reis. Het museumgebouw op zich was mooier dan de collecties. Oude Japanse architectuur uit het begin van de vorige eeuw.

Na terugkeer hebben we onze bedden ingenomen en dan nog even een korte internetsessie. Vanavond op pad naar de buurt waar we onze eerste stappen op Taiwan hebben gezet om te eten. De uitbater van het restaurant was blij verrast om ons weer te zien. Het eten was zoals we het ons herinnerden, lekker! Na een paar biertjes gingen we weer terug naar ons hostel om te slapen. Het was nog vroeg maar vannacht slapen we nog één nacht op een dorm, daarna hebben we samen weer een kamer.

De laatste dagen zullen toch nog wel druk zijn omdat we niet van tijdverspilling houden. Bij het ontbijt morgen kijken we wat we gaan doen. Welterusten.