donderdag 24 juni 2010

Thailand: En toch weer Jack van Gelder! Thailand, en toch weer Jack van Gelder! (Thailand, het WK voetbal 2010 (deel 3))

Pattaya, 25 juni 2010 (01:15)

Ik had er vandaag zin in en vanavond heb ik bewust rustig aan gedaan. Stukjes geschreven, foto’s bewerkt en me gespaard voor de wedstrijd van Nederland tegen Kameroen. Om kwart voor één ging ik op pad om een leuke plaats te zoeken waar ik de wedstrijd kon en wilde kijken. Maar het was dun! De meeste plaatsen waren leeg, gesloten of gingen sluiten. Uiteindelijk kwam ik bij een Hollandse bar terecht die leuk was versierd en waar toch nog een paar medelanders aanwezig waren om de wedstrijd mee te beleven.
Helaas mocht het niet zo zijn. Om tien over één, ik zat nog aan mijn eerste Spa Rood, begon een Hollander ruzie te maken met een man die bij mij aan tafel zat. Hij was duidelijk dronken en bleef maar doorzagen. Het leek er echt op dat de dronken man op een confrontatie aanstuurde. Supportersgeweld op meer dan tienduizend kilometer van huis! En dan ook nog Nederlanders onder elkaar!
Mijn leuke avond was al verpest en ik rekende snel af. Op mijn kamer naar de radio luisteren zonder van die dronken gewelddadige gekken om me heen was een betere optie. Soms schaam ik me ervoor dat ik een Nederlander ben. Het zal wel de laatste keer zijn dat ik tijdens dit WK voetbal nog een Hollandse Bar bezoek! Toch maar weer Jack van Gelder en een zakje chips!
Copyright/Disclaimer