zondag 7 september 2008

Marokko, wat bezielt hem nu weer?

Ik zie in mijn gedachten al hoe jullie je wenkbrauwen ophalen bij het lezen van deze titel. Natuurlijk zijn er een hoop problemen in Nederland maar dat kan mij niet weerhouden om zelf in dit gevarieerd land te gaan kijken. Vier weken is een mooie periode en mijn plannen zien er ongeveer zo uit.

Na een eerste dag in Nador ga ik op pad om tegen de klok in een rondje rond/over het atlas gebergte te maken. Mijn stopplaatsen zijn respectievelijk:
Medina of Fez

Een filmpje over deze stad

In deze buurt liggen nog twee attracties die mijn eerste week compleet zullen maken.
Historic City of Meknes


en Archaeological Site of Volubilis


Met nog vier Unesco Heritage sites voor de komende 10 dagen gaan we dan eerst richting de kust naar Portuguese City of Mazagan (El Jadida)


vanaf hier moet ik bekijken in welke volgorde de plaatsen
Medina of Essaouira (formerly Mogador)


Medina of Marrakesh


Ksar of Ait-Ben-Haddou

Met nog een dag of tien te gaan wordt het tijd om richting het oosten te gaan. De bergen in en naar de rand van de Sahara, vooral de rode zandduinen wil ik niet missen. Tijd wordt dan schaars en het openbaar vervoer zal moeten meewerken om op tijd weer in Nador te zijn. In mijn ogen ziet het er allemaal mooi uit en het zal zeker een interessante reis zijn.
Vanaf (over)morgen dus mijn eerste verhalen, tenminste als er voldoende internet voorhanden is.
Tot morgen.
Copyright/Disclaimer