donderdag 24 oktober 2013

Thailand: Pech en eenzaamheid

Pattaya (Almost Free Hotel (101)

Dit verhaal valt weer in de categorie troubles! Ik ben nu zestien dagen in Thailand en het liefst zou ik mijn rugzak pakken en weer terug naar Nederland gaan! Het zit me niet alleen tegen, nee, het lijkt wel of alles me tegen zit!
Na de problemen en onverwachte kosten met Lyka’s paspoort dacht ik dat ik eindelijk aan mijn probleemloze vakantie kon beginnen. Lekker eten, heerlijk luieren en later deze maand met de motor op stap gaan.
Dat met die motor kan ik nog wel even vergeten want het regent hier ‘s middags zo hard dat de dolfijnen door de straten zwemmen! En als klap op de vuurpijl brak gisteren mijn kies af! Nu ben ik al niet zo’n held wanneer het op de tandarts aankomt maar op je vakantie adres een betrouwbare goede tandarts zoeken is net als een eindgetal voor een staatslot uitzoeken!
Ik heb het dus nog maar een dag voor me uitgeschoven maar morgenmiddag moet ik dus wel echt naar de tandarts. Laat het niet al teveel kosten want een paar van die onverwachte uitgaven laten mijn vakantiebudget toch aardig slinken!
Na zes dagen alleen begint ook de eenzaamheid aan me te zagen. Ik hoor maar niets vanuit de Filippijnen en dat vindt ik zeker niet leuk. Ik mis mijn vrouw en ik kan alleen maar hopen dat ze mij ook mist. Er zal wel geen internet in het kleine dorp zijn! Ik vul de dagen met lezen en eten, dat nu een stuk minder gaat door mijn opgezette tong. De scherpe randen van mijn gebroken kies snijden steeds in mijn tong wanneer ik slik of eet.

Morgen dus maar naar de tandarts en hopen dat het allemaal nog te repareren is.
Copyright/Disclaimer