donderdag 2 september 2010

Nederland: De braderie

Zaltbommel

Het eerste wat me vandaag opviel was het enorme temperatuurverschil. Niet dat het koud is maar het verschil heeft wel als gevolg dat ik trek heb als een paard. Mijn maag blijft maar vragen om voedsel. De vier boterhammen met belegen kaas en cervelaatworst zijn binnen tien minuten vergeten en mijn lichaam schreeuwt als een kuiken in zijn nest met zijn bek wijd open om meer voedsel. Ik probeer er zo lang als mogelijk geen gehoor aan te geven want ik wil niet opnieuw zes kilo aankomen tijdens mijn verblijf in Nederland.
Ik wordt het een beetje zat van al die verschillende kabeltjes, batterijladers en camera’s! Ik heb mijn rugzak weer eens uitgespit en inderdaad ben ik de lader en de kabel van mijn Olympus point and shoot vergeten. Een paar korte vloeken en dan toch weer een kleine Nikon gekocht.


Helaas is mijn nieuwe camera nog niet gearriveerd wanneer ik net voor vier uur op pad ga. Het is al lekker druk en een klein buitje kan de toegestroomde massa niet verjagen. Handen schudden, handen schudden! Ik schud meer handen dan de koningin op haar verjaardag. Eenmaal in de kroeg is er een optocht van oude vrienden waarmee het goed vertoeven is. Het gerstenat stroomt rijkelijk en er worden veel verhalen uit een ver verleden opgerakeld.

Wanneer ik om tien uur weer thuis kom is het kijkglas al goed gevuld. Nog even wat eten en dan naar bed. Het was weer een leuke braderie.

De foto komt later wanneer ik een kabeltje of kaartlezer op de kop heb getikt.
Copyright/Disclaimer