vrijdag 24 september 2010

Nederland: Alweer een week voorbij

Zaltbommel

Ook deze week is weer omgevlogen zonder noemenswaardige hoogtepunten. Het altijd onvoorspelbare weer in Nederland heeft me weer parten gespeeld. De geplande uitstapjes vielen in het water of de weersverwachting was zo slecht dat ik ze maar op de lange baan schoof.
Natuurlijk dronken we op donderdag een biertje in de kantine van NIVO-Sparta

Vandaag zou dus een dag zijn geworden met oneindige regen en motregen maar het tegenovergestelde verscheen. Perioden met zon en een mooi Hollandse lucht volgepakt met grijze en witte wolken. Mooi weer om te gaan fietsen!

De pijn in mijn knieën is alweer verdwenen en mijn zitvlak begint aan het zadel te wennen. Den Bosch was opnieuw het doel en ik moet eerlijk zijn dat nu ik de cadans en de juiste versnelling heb gevonden het allemaal een stuk gemakkelijker gaat. De achtendertig kilometer rolden onder de wielen door en ik weet nu dat een dagtocht van zestig kilometer geen enkel probleem zal geven. Wanneer ik in april een meerdaagse tocht ga maken zal ik ook eens proberen de tachtig kilometer op een dag te halen.
De ooievaar is geland

De Hedelse Spoorbrug uit 1869
Copyright/Disclaimer