zaterdag 31 oktober 2009

Maleisië, de laatste avond in Malacca

Malacca, 31 oktober 2009

Mijn laatste dag ik Malacca is alweer aangebroken en opnieuw heb ik weinig uitgevoerd. Het is net of ik hier thuis kom, ik ga meteen in de stand “rust”.
De aankoop van afgelopen woensdag was een juiste beslissing! Ik geniet van elk moment met het vernuftig stukje Japanse techniek. Het is altijd aan mijn zijde. Ik kan niet wachten om het Nikkor 50mm f1.4G objectief te proberen. Hiermee zou ik theoretisch gemakkelijk zonder flits kunnen fotograferen.
Opnieuw kwam de regen vanmiddag met bakken uit de lucht. Vanaf mijn bed op kamer 205 keek ik naar de stroompjes van het neerkomende water. Ik wil de hele wereld fotograferen! Ik wil experimenteren, evalueren en van mijn werk leren.

Wegens de regen schoot mijn Koreaanse maaltijd er helaas bij in en ik koos voor een maaltijd bij “Harpers Restaurant” om de hoek van de “Heeren Inn”. Het was jaren geleden dat ik daar had gegeten, twee eigenaren terug om precies te zijn. Ik koos op de menukaart voor een combinatie en na een paar slokken van mijn biertje arriveerde het bord.



Presentatie: een 10+,
het water liep me in de mond bij het zien van het bord. Mijn buren, die slechts een glaasje witte wijn dronken met een uitzicht op de rivier, konden hun ogen ook niet van mijn bord afhouden.
Smaak: een 10+,
elk klein hapje was een explosie van smaak. Heel uitgebalanceerd en subtiel, mijn complimenten aan de kok.



Het enige probleem was dat het niet genoeg was om mijn trek te stillen en de prijs was voor Maleisische begrippen “heel stevig” te noemen. Het maakte me weinig uit want er was vanavond nog een feest bij het “Discovery Café”. En normaal gesproken zou er dan voldoende voedsel aanwezig zijn.

De regen van de afgelopen week heeft ook zijn invloed gehad op de hoeveelheid toeristen in Malacca. Het was gewoonweg erg rustig te noemen, een paar biertjes bij Ringo Classic en mijn bezoek zit er op. Het is een vreemde avond want ik ben in de wetenschap dat ik hier voorlopig niet zal terug keren. Het kan zelfs wel een jaar duren voordat ze me hier weer zien.

Morgen op pad voor nog een paar dagen in Singapore. De laatste voorbereidingen voor mijn reis naar Nepal. Dat is een reis waar ik al jaren naar uitkijk.
Copyright/Disclaimer