dinsdag 27 oktober 2009

Maleisië, experimenteren en diep nadenken

Malacca, 27 oktober 2009

Het is vandaag alweer twaalf jaar geleden dat mijn moeder is overleden. Ik denk nog iedere dag aan haar en de humor, recht door zee mentaliteit en wijsheden die een flink stuk van mijn persoonlijkheid hebben gevormd.
Het was gisteravond toch nog een stuk later geworden dan ik had verwacht voordat het licht op mijn kamer uitging. Heerlijk in de airconditioning met de laptop op schoot op mijn bed. En steeds zongen die vragen door mijn hoofd.
Om tien uur arriveerde ik bij de McDonalds voor mijn ontbijt waar nu een hele groep kinderen te werk was gesteld om een beetje werkervaring op te doen. Ze wisselden om beurt van verkoper, kok tot en met schoonmaker om zo alle kanten van het werk in een modern fastfood restaurant te kunnen zien. Ik hoefde niet eens op te staan om mijn gratis tweede kopje koffie te halen want een oplettende jongen van Indiase afkomst bood het me uit zichzelf aan. Dat noem ik nu nog eens service! Hij komt er wel.
Na de computersessie bij Starbucks gooide ik mijn computer in mijn kamer en ging voor de lunch naar een bekend restaurant, het schijnt niet het beste restaurant te zijn maar ik vindt het altijd prima dus ga ik regelmatig terug. En hier tijdens de “Kip met rijstballetjes” en “Paksoi met oestersaus” kreeg ik het antwoord op de brandende vragen.

Twee keer “JA”.
“Ja, ik zou de Nikon D700 morgen kopen.”
“Ja, ik zou ook meteen de Nikkor 14-24mm f2.8G ED kopen.”
Dat stond nu vast en morgen wordt het dus een dagje Kuala Lumpur om te shoppen!
Blij en opgelucht liep ik door de warme middagzon van Malacca. Links en rechts schoot ik plaatjes, maar met de wetenschap dat morgen met de D700 alles anders zou zijn was ik minder gepassioneerd dan voorheen.
Het enige wat er nog te melden is over vandaag is het avondeten. Tijdens mijn laatste bezoek hadden Carlos en Stephanie mij naar een Indiaas restaurant geleid. Dat was zo goed geweest dat ik er nu zeker tijdens elk bezoek aan Malacca een keer ga eten. Het “Pak Putra” restaurant is zeker de moeite waard om naar te vragen als je ooit in Malacca bent! De Tandoori kip smelt op de tong en de Naan met Dahl zijn overheerlijk. Voor de eerste keer bestelde ik gebakken aardappelen. Die zijn gebakken met een mix van kruiden en komijn, overheeeeeeerlijk!!!

Mijn dag zat er alweer op! Vroeg naar bed en morgen om zeven uur op, met de bus naar Kuala Lumpur.
Copyright/Disclaimer