vrijdag 30 oktober 2009

Maleisië, en daar was de regen!

Malacca, 30 oktober 2009

Het zijn weer de luie dagen hier in Malacca! Ik had me nog zo voorgenomen om deze keer wat te gaan ondernemen maar het is alweer vrijdag en ik ben nog steeds nergens aan toe gekomen.
Het is natuurlijk wel een opwindende week geweest, een nieuwe camera en een opdracht voor een magazine. Maar het is alweer vrijdag en het is dus weekend. Ik kijk er echt naar uit om vanavond gezellig een biertje bij Ringo op de “Jonkerwalk” markt te gaan drinken. Het kleine onbekende stadje Muar schiet er deze keer weer bij in.
Het avondeten van vandaag zou gebeuren bij “Capitol Saté Chelup”. Dat is een uniek restaurant met een formule die ik alleen maar in Malacca heb gezien. Eenvoudig gezegd is het een soort fondu alleen in een saté saus. Niet zo’n zware dikke crèmige saus als we in Nederland gewend zijn maar een dikke meer op vocht gebouwde saus.

Er gaat van alles in! Van groenten tot grote garnalen en reepjes varkensvlees tot schepdieren. Maleisië mag dan officieel wel een Islamitisch land zijn maar bij de Chinees is alles te krijgen. Het was heerlijk en met een ijskoud Tiger biertje in de hand was het er prettig vertoeven. De klanten stonden soms wel meer dan dertig minuten te wachten op een tafel in het restaurant.
Na het eten slenterde ik voldaan naar het Discovery Café om even te rusten en me voor te bereiden op de vrijdagavond in Malacca.

En toen kwam de regen! De hemelsluizen werden om half negen geopend en sloten zich niet meer. Toen het een beetje minder werd trok ik mijn wegwerp regencape aan en ging richting Ringo Classic.

De markt was al bijna helemaal opgeruimd en bij aankomst bleek dat de barren ook leeg waren. Dan maar terug naar het hotel. Om elf uur lag ik al op bed. Het was heel jammer dat deze avond in het water was gevallen.


Ik heb ook twee leuke films gevonden over Malacca.

Deze is over het “Capitol Saté Chelup” restaurant


En deze is over Malacca in het algemeen

Copyright/Disclaimer